خبرهای داغ:
رییس جمهور:

زنجیرهای تحریم را شکسته ایم/دشمن دنیای اسلام تروریسم و صهیونیسم است/برجام ثمره تلاش ملت ایران است

رییس جمهور با بیان اینکه باید به ملت ایران و تلاش آنها افتخار کرد، گفت:‌ برجام ثمره تلاش ملت بزرگ ایران است که در سایه هدایت‌های رهبری به نتیجه رسید.
کد خبر: ۸۶۶۲۷۱۳
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در جمع مردم سمنان با بیان اینکه قومس افتخار همه است؛ اظهار داشت: استان سمنان تاریخی کهن دارد، شهر صددروازه دارد و علما، بزرگان، مورخان، فقها، شعرا و ادبیان فراوانی همچون مرحوم آیت الله العظمی شاهرودی، منوچهری دامغانی، بایزید بسطامی و دیگر بزرگان.

وی در ادامه با اشاره به افتخارات تیپ قائم در دوران دفاع مقدس افزود: حضور با شعور و با رشادت این سربازان دلاور در همه جای دفاع مقدس زبانزد و سرزبان همه آنهایی بود که با جنگ و دفاع آشنایی داشته و دارند.

رییس جمهور بیان داشت: امروز این استان سرآمد علم و دانش است و در حوزه و دانشگاه ها فرزندان این خطه افتخار آفرین بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در بخش اول سخنانش با اشاره به شرایط امروز کشور خاطرنشان کرد: دولت یازدهم کارش را از زمانی آغاز کرد که اسلام هراسی و ایران هراسی در اوج خود قرار گرفته و تحریم ها به نقطه اوج خود رسیده بود، تورم، رکود و بیکاری، عدم آرامش در بازار، زندگی مردم وآینده کشور ذهن مردم را با مخاطرات شدیدی مواجه کرده بود و اینجا بود که ملت ایران تصمیمی تاریخی گرفت.

وی اضافه کرد: این ملت بزرگ ایران بود که اسلام هراسی و ایران هراسی دولت های بزرگ جهان وصهیونیسم بین الملل را با شکست مواجه کرد.

رییس جمهور ضمن تشکر از ملت بزرگ ایران که همواره در طول این 36 ماه در کنار دولت و نظام بوده و پاسخگوی ندای رهبری بودند، گفت: ملت بزرگ و سرافراز ایران توانسته است با قدرت خودش تمام قطعنامه های تحریمی بند 7 و فصل 7 علیه ایران را از بین ببرد و همه قطعنامه هایی که علیه این کشور بود امروز لغو شده است.

روحانی با بیان اینکه امروز عده ای می گویند برجام برای ما چه کرده است، در پاسخ به این افراد باید گفت برجام یک افتخار سیاسی و حقوقی برای تاریخ ملت ایران ثبت کرده است، اظهار داشت: چه کسی فکر می کرد 6 قطعنامه شورای امنیت و 12 قطعنامه شورای حکام لغو و مطرود گردد و به زباله دان تاریخ برای همیشه انداخته شود.

وی در ادامه خطاب به رسانه ای ها، گفت: از رسانه خواست اخلاق رسانه ای را مد نظر قرار دهند و با بیان اینکه نقد دولت لازم است، گفت: آشوب و هرج و مرج رسانه ای را ملت ما نمی پسندد.

رییس جمهور با بیان اینکه اگر حمایت شما مردم ایران نبود ما نمی توانستیم این موفقیت های را برابر قدرتهای بزرگ به دست آوریم، عنوان کرد: برای من جای تعجب است که برخی می خواهند القا کنند که ملت ایران پیروز نیست و آمریکا پیروز است و برای من جای تعجب است که چرا برخی می گویند دیپلماتهای ایرانی پیروز نیستند و صهیونیست ها پیروز هستند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بیان داشت: تعصب ملی و غیرت دینی کجا رفته است و چرا واقعیت ها را برای مردم نمی خواهیم روشن کنیم و چرا در برابر عظمت ملت ایران که یک موفقیت بزرگ تاریخی به دست آورده است، نمی خواهیم سرفرود آوریم.

وی اظهار داشت: ما به حول و قوه الهی زنجیرهای تحریم را گسسته ایم و روابط بانکی بین بانک های ایران و جهان یکی پس از دیگری گشوده می شود و هر کشوری که می رویم ارتباط بانکی مرکز با آن کشور بسته می شود و هر مقام خارجی که به تهران می آید اولین قراردادی که امضا می شود قراردادهای بانکی است.

رییس جمهور گفت: امروز موانع از پیش پا برداشته شده است و تجار و واردکنندگان و صادرکنندگان ما مسیر جلوی پایشان باز شده است و موانع برای ورود سرمایه گذاران خارجی به ایران برداشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تأکید کرد: ما نیاز به زمان داریم و تنها سه ماه از برجام گذشته است برخی فکر می کنند 30 سال از زمان برجام گذشته است و شما ببینید در مدت این سه ماه چه گشایش های فراوانی به وجود آمده است.

وی افزود: صادرات نفتی ایران قبل از برجام یک میلیون بشکه و امروز به دو میلیون و 100 بشکه افزایش یافته است و ما جایگاهمان را در بازار نفت که از ما به ناروا گرفته بودند باز ستانده ایم.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه مسیر برای حرکت و پیشرفت باز شده است، خاطرنشان کرد: برخی از اقلام حساس صنعت نفت و پتروشیمی که تا شش ماه گذشته با قیمت گزاف می خریدیم به نصف رسیده است و در میدانی که قدرت رقابت و چانه زنی نداشتیم امروز قدرت یافته ایم و می توانیم در بازار جهانی بهترین اقلام را با مناسبت ترین قیمت خریداری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی برجام را ثمره تلاش بزرگ ملت ایارنو هدایت های رهبری دانست و گفت: ما امروز در مقطعی هستیم که بعد از برداشته شدن تحریم ها از این فضا باید استفاده کنیم و باید گفت نقد برجام مختص زمانی بود که اجرا نشده بود حال که این برجام مورد تأیید رهبری و دولت و مجلس و همه است دیگر زمان نقد نیست و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برادرانه و منسجم در کنار هم برای ساختن ایرانی آباد تلاش کنند، افزود: دولت به حول و قوه الهی و با درایت رهبری و کمک مردم در تمام میدانها چیزی را کم نخواهد گذاشت.

رییس جمهوربا اشاره به حضور خود در سازمان کنفرانس اسلامی در چند روز گذشته گفت: 56 کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی هستند همهاین اعضا به جز یکی دو کشور که می خواستند بگویند ایران دشمن آرامش منطقه ایران و مداخله کننده در امور کشورهایدیگر است دیگر سران در نطق خود از ایران تجلیل کردند و در همه نطق ها در سطح سران کشور به دنیا اسلام گفتیم که دشمن دنیای اسلام تروریسم و صهیونیسم جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بنده در نزد یکی از مراجع بودم که ایشان گفتند سال 95 کاری کنید که سال برجام اخلاقی باشد، افزود: باید در سال جاری اخلاق، ادب، راستگویی و خدمت به مردم را همواره مد نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی در حوزه اقدام و عمل است، گفت: دولت برنامه های خود را برای اقتصاد مقاومتی ابلاغ کرده است و باید همگان از جمله بخش خصوصی، دولتی، مردم، دانشگاهیان، طلاب، کارفرمایان و کارگران و همه و همه در کنار هم دستور رهبری را اجرا و اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی معنایش این است که بتوانیم صادرات غیرنفتی را نسبت به واردات غیرنفتی افزایش دهیم و امنیت غذایی را تأمین کنیم، افزود: بعد از 63 سال در سال 94 دولت موفق شد صادرات غیرنفتی را بر واردات توفق دهد و این افتخار بزرگی برای ملت ایران بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در بخش دوم سخنانش به مسائل استان سمنان اشاراتی داشت و گفت: سمنان، استان استراتژیک کشور ایران است و چهارراه بزرگ اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است و باید بگویم در این سفر تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اختصاص 350 میلیاردی به حمل و نقل استان سمنان که مربوط به سال 95 و 96 است، عنوان کرد: همه تصمیمات و طرح ها در این دو سال اجرایی خواهد شد.

رییس جمهور با بیان اینکه بعد از مسئله حمل و نقل یکی دیگر از مسائل مهم استان مسئله آب است، گفت: اینجا سرزمینی است که در کنار کویر مرکزی قرار گرفته است، بارندگی کم و متوسط بارندگی در استان سمنان 130 میلیمتر است؛ بنابراین در بخش صنعت، کشاورزی و دیگر مصارف با مشکل کم آبی مواجه است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به چندین طرح مدنظر قرار گرفته در خصوص حل مشکل کم آبی خاطرنشان کرد: برخی از این طرح ها کوتاه مدت و برخی همچون انتقال آب دریاچه خزر به سمنان بلند مدت است که باید با استفاده از سیستم های آبی مدرن و توجه به مسائل زیست محیطی این مشکل نیز مرتفع شود.

وی با اشاره به اعتبارات خوبی که در این سفر به مسئله انتقال آب اختصاص یافته است، گفت: طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان نیازمند زمان است و ظرف ماه های آینده قابل حل است.

رییس جمهور با تأکید بر فعال شدن صنعت گردشگری استان بیان داشت: به شش هتل استان سمنان در زمینه گردشگری تسهیلات ارائه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در پایان گفت: 67 طرح مورد تصویب قرار گرفته است که 927 میلیارد تومان برای اجرایی شدن این طرح ها در سال 95 و 96 اختصاص یافته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها