نامزد ناکام وزارت علوم خواستار برکناری و جابه‌جایی برخی وزرای کابینه شد. نجفی همچنین می‌گوید؛ بهتر است عارف به جای لاریجانی رئیس مجلس شود.
کد خبر: ۸۶۶۲۶۹۷
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲



خبرگزاری بسیج مازندران، محمدعلی نجفی عضو سابق کارگزاران که اکنون عنوان مشاور اقتصادی رئیس جمهور را یدک می‌کشد به روزنامه آفتاب یزد گفته است: اگر احساس کنیم که مثلاً معرفی آقای دکتر عارف به عنوان ریاست مجلس منجر می‌شود که اصولگرایان طرفدار آقای لاریجانی و طرفدار دولت به سمت جریان تندرو اصولگرا میل پیدا کنند به نظر من حتماً باید در آن تصمیم تجدید نظر کرد و در مورد آن دقت نمود. این مقدمه بحث بود اما در مورد مقایسه آقای دکتر عارف و آقای دکتر لاریجانی باید عرض کنم که به هر حال پیام رأی مردم این بود که آنها علاقه‌مند به یک نوع تغییر هستند که این تغییر حتی در سطح دولت و دستگاه‌های اجرایی هم هنوز مورد مطالبه است و همین طور در سطح مجلس، بنابراین انتخاب مجدد آقای دکتر لاریجانی به ریاست مجلس می‌تواند یک پیام ناامید کننده به مردم بدهد، چون مردم دلشان می‌خواهد حتی در سطح مجلس هم شاهد تغییر باشند.

در حالی که اصلاح‌طلبان فعلاً در اقلیت مجلس دهم هستند، وی ادامه می‌دهد: رأی مردم در انتخابات مجلس نشان دهنده خواست آنها برای تغییر است و این خواست آنها فقط در حد مجلس خلاصه نمی‌شود.

یعنی آنها انتظاردارند که در سطح دولت یا حتی خارج از دولت هم تغییراتی ایجاد شود، بنابراین من فکر می‌کنم اگر بخواهیم به رأی مردم احترام بگذاریم و به آن توجه کنیم یکی از اقداماتی که باید در این راستا انجام شود، ترمیم کابینه است. حالا اینکه این ترمیم کابینه در کدام یک از وزارتخانه‌ها و در چه سطحی انجام شود بستگی دارد به صلاح دید آقای دکتر روحانی ولی من به عنوان کسی که از بیرون نگاه می‌کنم به مسائل جامعه و همین طور مسائل دولت، فکر می‌کنم که در این مرحله ترمیم کابینه به صلاح دولت است.

نجفی افزود: من توصیه‌ام به دکتر روحانی این است که در مواردی که صلاح می‌دانند در ارتباط با بعضی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها هر چه زودتر در مورد ترمیم کابینه تصمیم بگیرند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها