مسئولان اقتصادی چرا بدعهدی آمریکا را پیش‌بینی نکردند؟

اعترافات رئیس بانک مرکزی «بد»نیست ولی آیا پیش از این، بدعهدی آمریکایی‌ها قابل پیش‌بینی نبود؟
کد خبر: ۸۶۶۲۶۹۶
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰



خبرگزاری بسیج مازندران، ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با «دانا» و با اشاره به پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص بدعهدی آمریکایی‌ها عنوان کرد: اینکه امروز آقای سیف به این موضوعات اعتراف کرده است بد نیست اما سؤالی که وجود دارد این است که آیا آقای سیف نمی‌توانست پیش از این بدعهدی آمریکایی‌ها را پیش‌بینی کند و اینگونه بدعهدی آمریکایی‌ها را برای مردم بیان کند.

وی با بیان اینکه ما با مذاکره با آمریکایی‌ها از حیثیت بین‌المللی خودمان هزینه کردیم خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها پس از برجام روز به روز عرصه را تنگ‌تر کرده‌اند اما هنوز هم مسئولان ما خوش خیالی می‌کنند که آمریکا به تعهداتش عمل خواهد کرد.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه امروز ما باید از حالت انفعالی که داریم خارج شویم افزود: خارج شدن از این حالت انفعالی بعید به نظر می‌رسد و من فکر می‌کنم که آقای سیف جزء استثنائات در این زمینه است.

رزاقی ادامه داد: باید ببینیم که حالا آقای سیف کاری می‌کند که نشان بدهد مسئولان ما واقعاً می‌خواهند مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند. یعنی کاری کنند که سرمایه‌های اقتصادی ما صرف تولید شود و از دلار ارزان برای واردات خبری نباشد.

وی با بیان اینکه دلار ارزان یعنی نابود کردن تولید داخلی تصریح کرد: تولیدات داخلی ما امروز وابسته شده به واردات و حجم واردات به دلیل دلارهای ارزان به قدری بالا رفته که دیگر تولیدات داخلی ما در کارخانه‌ها خاک می‌خورد.

رزاقی ادامه داد: این یک برنامه جهانی است که بخشی از آن در داخل پیاده می‌شود و برنامه این است که به مردم القا کنند که شما خودتان هیچ‌اید و برای پیشرفت به ما محتاج‌اید.

وی گفت: دولت‌های غربی به دنبال این هستند که همه وابسته به آن‌ها باشند و خط و خطوط آمریکایی را در کشورها پیاده کنند. سیاست‌های تعدیل در هیچ کشوری موجب پیشرفت اقتصادی نشده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها