معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌گوید گردش مالی نادرست 500 هزار میلیارد تومانی در بانک‌ها نگران کننده است و سودی که بانک‌ها سالانه پرداخت می‌کنند هم 4 برابر درآمد نفتی است.
کد خبر: ۸۶۶۲۶۳۷
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶



خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش شرق، واعظ مهدوی در نشست زنان کارآفرین گفته است: قوانین مشوق واردات و مانع تولید است و ما بیشتر از آنکه به فکر جذب سرمایه خارجی باشیم، باید به فکر حل موانع استفاده بهینه از سرمایه داخلی باشیم. وی افزود: اولویت دیگر نمایندگان باید اصلاح سیستم بانکی کشور باشد. در حال حاضر 860 هزار میلیارد تومان در حساب‌های بلندمدت مردم قرار دارد و بیش از 210 هزار میلیارد تومان بانک‌ها سالانه به این پول سود پرداخت می‌کنند که چهار برابر درآمد فروش نفت است و تقریباً 270 هزار میلیارد تومان هم گردش مالی وام‌هاست که در مجموع گردش نادرست 500 هزار میلیارد تومانی را به وجود آورده است و حتی رئیس جمهور هم نسبت به این ارقام ابراز نگرانی کرده بود. معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مشکل دیگر کشور را 120 هزار میلیارد تومان مالیاتی عنوان کرد که باید پرداخت شود اما پرداخت نمی‌شود.

یادآور می‌شود افزایش حجم نقدینگی از 430 هزار میلیارد تومان به 1100 هزار میلیارد تومان در دولت یازدهم یکی از نگرانی‌های مهمی است که از سوی صاحب‌نظران اقتصادی مورد هشدار قرار گرفته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها