نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان جویبار عصر امروز با حضور نیمی از اعضای این شورا برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۲۶۰۸
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱



خبرگزاری بسیج مازندران، رجبعلی وهابی فرماندار شهرستان جویبار در این جلسه گفت: شهرستان جویبار طبق سیاست 24 بندی اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبری ابلاغ شد در زمینه‌هایی که توانایی دارد اقدام و عمل می کند.

وی بابیان اینکه جویبار دارای موقعیت جغرافیایی ویژه است اظهار داشت: جویبار با دارا بودن 18 کیلومتر ساحل و زمین‌های کشاورزی حاصلخیز، از امتیاز خوبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی برخوردار است.

وهابی افزود: شهرستان جویبار ازلحاظ صنعتی نیز ظرفیت خوبی داراست و در تولیدات آلات کشاورزی تأکید ما بر استفاده از نیروی انسانی داخلی است تا هم سبب رونق اقتصادی و هم سبب اشتغال نیروهای شهرستانی شود.

سرهنگ عسگری فضلی جانشین فرمانده سپاه جویبار بابیان این‌که سپاه و بسیج فعالیت‌های خود را درزمینهٔ تحقق شعار سال آغاز کرده است گفت: سپاه جویبار با تشکیل قرارگاه جهاد اقتصادی با همکاری سه اداره صنعت و معدن، کار و تعاون و جهاد کشاورزی درصدد تحقق شعار سال است.

وی با اشاره به شناسایی قطب‌های تولید در بخش کشاورزی عنوان کرد: قرارگاه جهاد اقتصادی برنامه‌هایی را در بخش دام سبک، مرغ و طیور و سیفی جات در نظر گرفته است.

سرهنگ فضلی همچنین ادامه داد: در بخش صنایع تبدیلی بازیافت و ابزارآلات کشاورزی با بانک مهر اقتصاد هماهنگی‌هایی شده تا تسهیلاتی تا سقف 100 میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار دهند.

حجت‌الاسلام محمدتقی نادعلی زاده امام‌جمعه شهرستان جویبار عنوان کرد: شناسایی نخبگان در محافل آموزشی می‌تواند آینده کشور را تضمین کند.

وی از کمبود فضای مطالعه در شهرستان جویبار انتقاد کرد و گفت: شهرستان جویبار با این وسعت و وجود افراد مستعد علمی نباید فقط یک کتابخانه داشته باشد بلکه باید در هر محله و مسجد کتابخانه داشته باشیم.

امام‌جمعه بابیان این‌که کتاب و کتابخانه موجب رونق فرهنگ جامعه می‌شود تأکید کرد: در کتابخانه‌های ما باید کتاب‌های به‌روز و جوان‌پسند وجود داشته باشد تا جوان به مطالعه رغبت پیدا کند.

حجت‌الاسلام نادعلی زاده با بیان این که جمعه‌بازار برای جویباری‌ها هم فرصت است و هم تهدید، گفت: در این بازار هفتگی کشاورزان محصولات خود را به‌صورت مستقیم به فروش می‌رسانند و این‌یک مزیت است اما از سوی دیگر اینکه اکثر فروشندگان کالا غیربومی هستند فلذا منفعت اقتصادی برای شهرستان ندارد و باید برای این امر تصمیمی مناسبی اتخاذ شود.

وی افزود: خریدارانی که به این بازار مراجعه می‌کنند گاها از وضعیت پوشش مناسبی برخوردار نیستند و این در شأن مردم مؤمن و ولایتمدار شهرستان جویبار نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها