مسئول سازمان بسیج کارگری خراسان رضوی در گفتگو با "بسیج" عنوان کرد

افزایش تولیدات داخلی؛ رویکرد اصلی سازمان بسیج کارگری در سال 95

مسئول سازمان بسیج کارگری خراسان رضوی گفت: در سال جدید درصددیم با همکاری بسیج مهندسین به سمت افزایش تولیدات حرکت کنیم.
کد خبر: ۸۶۶۲۶۰۴
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
مهدی یزدانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های هفته بسیج کارگری، بیان داشت: در این هفته هر ساله به مناسبت بزرگداشت سردار شهید عبدالحسین برونسی برنامه هایی برگزار می‌ شود و از جمله برنامه‌های سازمان بسیج کارگری اجرایی کردن طرح "شیفت ایثار" است که در آن کارگران بسیجی جهت افزایش تولید در یک روز به مدت 2 ساعت اضافه کاری بدون دستمزد دارند.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته طرح شیفت ایثار در دو کارخانه بصورت پایلوت انجام شد که 1000 کارگر در این طرح شرکت داشتند و امیدواریم در سال جاری این تعداد افزایش یابد تا شاهد روند افزایش تولیدات بیشتر باشیم.

یزدانی تجلیل از مقام کارگر و ایجاد انگیزه در آنان را از دیگر برنامه های هفته بسیج کارگری عنوان کرد.

وی اشاره داشت: اصل کار بسیج کارگری در برگزاری حلقه‌های صالحین خلاصه می‌شود چرا که حلقه صالحین یک کار فرهنگی و تربیتی است و بستری است که در آن ضمن تعمیق معنویت کارگران باعث افزایش انگیزه آنان نیز می‌شود و از طرفی اگر مشکلی در تولیدات بوجود بیاید در این حلقه ها این مشکل مطرح و با هفکری کارگران و کارفرما رفع می‌شود.

مسئول سازمان بسیج کارگری خراسان رضوی ضمن اشاره به رکود 70 الی 80 درصدی تولیدات در سال گذشته ابراز داشت: با توجه به سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" درصددیم با همکاری بسیج مهندسین به سمت افزایش تولیدات حرکت کنیم لذا ستاد حمایت از تولید را در سال گذشته تشکیل دادیم و در این ستاد 50 کارخانه ارزیابی و مشکلات آن  بررسی شد و امسال به دنبال این هستیم که وارد عمل شده و این مشکلات را رفع نماییم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی متاسفانه برخی دولتمردان اولین کاری که کردند آزادسازی و ورود کالاهای لوکس به داخل کشور بود که این اتفاق با اصل اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

یزدانی اظهار داشت: کشور ما پتانسیل این را دارد که جنس ایرانی با کیفیت داشته باشد ولی متاسفانه برخی واردکنندگان برای کسب منافع شخصی خود جنس های بی کیفیت چینی را به کشور وارد می کنند.

وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ مصرف داخلی افزود: اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه شود سبب ایجاد رقابت در تولید کنندگان داخلی و در نتیجه تولید کالاهای با کیفیت می‌شود.

مسئول سازمان بسیج کارگری خراسان رضوی در پایان به برگزاری هفتمین یادواره شهدای کارگر با محوریت سردار شهید برونسی اشاره کرد و گفت: این برنامه 9 اردیبهشت ماه از ساعت 9 الی 11 صبح واقع در اداره کل کار با سخنرانی  یکی از معاونین وزیر کار برگزار و از کارگران نمونه سال 94 که دارای اختراع و ابتکار بودند تجلیل می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار