مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد:

نشست کتاب‌خوان فرصتی برای اشتراک‌گذاشتن کتاب‌های خوانده شده است

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد نشست کتاب‌خوان یک فرصت است، فرصت برای اشتراک‌گذاشتن کتاب‌های خوانده شده وهر فرد در هر لباس، از هر قشر جامعه، در هر شغل و مقامی که باشد، می‌تواند برای ارائه کتاب مورد علاقه خود در نشست کتاب‌خوان شرکت کند.
کد خبر: ۸۶۶۲۵۹۸
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: رقیه دوست‌فاطمی‌ها؛ با بیان اینکه سال گذشته 58 نشست کتابخوان در یزد برگزار شد، اظهار داشت: از این تعداد، 17 نشست به صورت موضوعی شامل 3 نشست با موضوع دفاع مقدس، 2 نشست با موضوع دهه‌فجر، 1 نشست با موضوع خانواده، 1 نشست با موضوع کودک و 10 نشست با موضوع آزاد برای عموم برگزار شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد افزود: از این 58 نشست، 41 نشست کتاب‌خوان به صورت مدرسه‌ای ارائه شده که منحصر به دانش‌آموزان مدارس و عمده ارائه‌کنندگان آن دانش‌آموزان مدارس بودند.

دوست‌فاطمی‌ها با اشاره به اینکه طرح "کتاب تأثیر گذار من" به عنوان یکی از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد از سال گذشته شروع به‌کار کرد، گفت: در این طرح از افراد شاخص مثل فرهیختگان، هنرمندان و افراد به نام دعوت می‌شود یک یا چند کتاب که در زندگی‌شان تحول ایجاد کرده و سبب تغییر مسیر زندگیشان بوده را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه این طرح با استقبال خوب مردم مواجه شده، تصریح کرد: با توجه به اینکه در این طرح مخاطب با صرف کمترین زمان بهترین کتابها و نکات را فرا می‌گیرد، استقبال خوبی از این طرح شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد افزود: ما در دو حیطه نشست کتاب‌خوان داریم که شامل نشست کتاب‌خوان تخصصی با ورود به حوزه‌های تخصصی ویژه قشر خاصی از جامعه مثل بانوان، کودک و نوجوان و یا موضوع خاص را در بر می‌گیرد مثل دفاع مقدس، دهه‌فجر. یا نشست کتاب‌خوان در سطح مدارس را داریم که عمده ارائه دهنده‌گان آن شامل دانش‌آموزان می‌شود.

وی با بیان اینکه نشست‌ کتاب‌خوان مجازی در سطح استان یزد برگزار می‌شود، گفت: هر فردی می‌تواند با مطالعه کتاب مورد علاقه خود در زمان 1 تا 7 دقیقه کتاب مورد نظر را در شبکه‌های مجازی بگذارد که این خود سبب ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه می‌شود.

دوست‌فاطمی‌ها با اشاره به اینکه همه مردم فرصت مناسب برای خواندن همه کتاب‌ها را ندارند بیان کرد: در نشست کتاب‌خوان بهترین و جذاب‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب‌ها معرفی می‌شود و این بهترین فرصت را در اختیار مردم می‌گذارد تا کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کرده و از این کتاب بهره ببرند.

وی ادامه داد: نشست کتاب‌خوان یک فرصت است، فرصت برای اشتراک‌گذاشتن کتاب‌های خوانده شده و این نیاز به تخصص خاصی ندارد، هر فرد در هر لباس، از هر قشر جامعه، در هر شغل و مقامی که باشد، می‌تواند برای ارائه کتاب مورد علاقه خود در نشست کتاب‌خوان شرکت کند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به اهمیت پشتیبانی و حمایت ادارات در برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان گفت: می‌توان نشست کتاب‌خوان را در سازمان‌های مختلف در حیطه تخصصی هر نهاد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار