نماینده ولی فقیه در استان یزد:

ورزش علاوه بر قهرمانی، به صورت همگانی مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این مطلب که زمینه همگانی شدن ورزش در جامعه فراهم شود، گفت: ورزش علاوه بر قهرمانی، به صورت همگانی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۶۲۵۹۴
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس فدراسیون هندبال ایران با اشاره به اینکه ورزش از جنبه‌ها و مسائل معنوی جدا نیست، اظهار داشت: اگر درست به مسئله ورزش بپردازیم، کمک به جنبه‌های معنوی زندگی انسان کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: مسئله ورزش سبب می‌شود که انسان نشاط پیدا کند و با رشد عقلی روبه‌رو شود و به دنبال آن در مسائل دینی هم بهتر کار کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه در گذشته علمای دینی به ورزش اهتمام ویژه‌ای داشتند، افزود: ورزش سبب ایجاد نشاط جسمی در انسان می‌شود و با توجه به اینکه حتی عبادت هم نیاز به نشاط دارد، باید به ورزش توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

ناصری تصریح کرد: الان ورزش‌ها صورت حرفه‌ای، سرگرمی و تجارت به خود گرفته‌اند، اما در هر صورتی ورزش چیزی نیست که از دین دور باشد بلکه در دین اصرار زیادی به ورزش شده است.

امام جمعه یزد گفت: الان زمانه‌ای شده که لازم است که ورزش‌های مختلف همگانی شود تا همه مردم به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و سلامتی را برای تمام مردم به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: در زمان های قدیم ورزش‌ها سبک خاص خود را داشت و همه افراد از آن استفاده نمی‌کردند ولی با توجه به اینکه الان تنوع ورزش‌ها زیاد شده، همه می‌توانند به ورزش بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: نکته قابل توجه در این زمینه این است که نباید به ورزش صرفا به عنوان بازی و درآمدزایی توجه داشته باشیم بلکه باید به این هدف که خود را تقویت کنیم و به جامعه اسلامی خدمت کنیم به ورزش بپردازیم.

ارسال نظرات