مسئول بسیج اساتید طلاب کرمان مطرح کرد؛
مسئول بسیج اساتید طلاب کرمان گفت: ماه رجب به ماه استغفار نیز مشهور است که با درخواست بخشش از خداوند، کارهایی را که موجب دور شدن از پروردگار در یک سال گذشته شده، جبران کنیم. ...
کد خبر: ۸۶۶۲۵۵۹
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  صدیقه منتظر  در خصوص فضیلت ماه رجب و اعمال این ماه گفت: ماه رجب و شعبان از ماه هایی هستند که خداوند قرار داده تا با عباداتی که انجام می دهیم خود را به خداوند نزدیک کنیم و اعمال مخصوص آن، مقدمه ای برای ورود به ماه رمضان و درک شب های قدر آماده کنیم.
مسئول بسیج اساتید طلاب  کرمان تصریح کرد: ماه رجب به ماه استغفار نیز مشهور است که با درخواست بخشش از خداوند، کارهایی را که موجب دور شدن از پروردگار در یک سال گذشته شده، جبران کنیم.
منتظر ابراز کرد: برخی علما در خصوص واژه رجب، حرف "ر” آن را به معنی رحمت خدا، "ج” را به جرم بنده و حرف "باء” را بخشش خداوند تعبیر کرده اند یعنی جرم بنده بین رحمت و بخشش خداوند قرار دارد و امیدواری زیادی است که خداوند جرم بنده اش را ببخشد.
وی تصریح کرد: در ماه رجب مناسبت های مختلف مربوط به اهل بیت را داریم؛ ولادت امام محمدباقر(ع)، شهادت امام هادی (ع)، ولادت امام جواد(ع) و امیرالمومنین (ع)، شهادت امام کاظم (ع) و عید مبعث نیزکه متعلق به پیامبر است و این ایام زمانی برای توسل به این معصومین است تا از گناهان خود استغفار کنیم.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اعمال این ماه اذعان داشت: در این ماه استغفار و تلاوت صدبار سوره توحید تاکید شده ؛ همچنین در ایام البیض یعنی ۱۳،۱۴ و ۱۵ ماه رجب نیز به اعتکاف توصیه شده است که به معنی گوشه گیری و عزلت است و با حضور در مسجد و روزه گرفتن همراه می باشد.
وی افزود: سه روز روزه گرفتن، تحمل سختی و انجام عبادت، تمرینی برای دور شدن از گناه و دنیاست چرا که مشغول شدن به عبادت، ذکر و دعا در این ایام موجب آمادگی دوبرابر برای ورود به ماه مبارک رمضان است.
منتظر توانایی انجام این اعمال را توفیقی از سوی خداوند دانست و بیان کرد: توفیق چیزی جز سازگاری نیست که خود را با دستورات خداوند متعال سازگار کنیم.
وی در ادامه یادآور شد: اگر فردی نتواند روزه بگیرد، بهتر است در نیمه ماه رجب و وفات حضرت زینب کبری (س) اعمال ام داوود را انجام دهد تا علاوه بر استفاده از برکات معنوی آن، گشایش مشکلات دنیوی را نیز به دنبال داشته باشد؛ همچنین توصیه شده در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه ماه رجب روزه گرفته شود چرا که ثواب بسیاری دارد و اگر هرروز روزه گرفته شود، انسان سال ها از آتش جهنم دور خواهد ماند.
مسئول بسیج اساتید طلاب  کرمان خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند به همه ما توفیق استغفار و توسل بدهد تا با انجام عبادات، خود را به رضایت پروردگار نزدیک کرده و برای بهره وری از شب های پرفیض قدر آماده شویم.
انتهای پیام/
آرمان کرمان

ارسال نظرات