برگزیده جشنواره فناوری نانو:

فناوری نانو کشور را به سمت رفع مشکلات سوق می‌دهد

برگزیده دهمین جشنواره برترین‌های فناوری نانو گفت: فعالیت‌های حوزه فناوری نانو کشور را به سمت و سوی برطرف کردن مشکلات سوق می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۶۲۵۲۴
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  هادی بیت‌اللهی عضو هیأت علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان برگزیده دهمین جشنواره برترین‌های فناوری نانو شد.
در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار فارس را با این محقق کشورمان می‌خوانید.

 خودتان را معرفی کرده و در زمینه کاری توضیح دهید.

متولد 1358 شهر کرمان و عضو هیأت علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان هستم و در رشته شیمی تجزیه موفق به اخذ دکترا شده‌ام.

در سال‌های اخیر با توجه به رشد روزافزون فناوری نانو در جهان و به تبع آن در ایران و با توجه به رویکرد کشور به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در این عرصه جدید علمی، این جانب همانند بسیاری از محققان کشور به تحقیق در استفاده از نانوفناوری در زمینه کاری خود کردم.

به لطف خدای متعال و حمایت مسئولان دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته توانسته‌ام چهار سال متوالی جزء 100 نفر محقق برتر در زمینه فناوری نانو که از سوی ستاد ویژه فناوری نانو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هر ساله معرفی می‌‌شوند، قرار گیرم.

درباره جشنواره برترین‌های فناوری نانو اهمیت و انتخاب پژوهشگر برتر بر چه معیاری وجود دارد.

 این جشنواره مربوط به رتبه‌بندی فعالیت‌ها و دستاوردهای افراد و محققان فعال در حوزه فناوری نانو است که به صورت سالانه برگزار می‌شود، این جشنواره در بخش‌های محصولات و تجهیزات، متخصصان، مؤسسات پژوهشی، مراکز آزمایشگاهی و مراکز رشد برگزار می‌شود و از برترین‌های هر بخش تقدیر به عمل می‌آید.

شاخص‌های ارزیابی محققان در جشنواره برترین‌های فناوری نانو دستاوردمحور است و بر مبنای کیفیت هر یک از دستاورد‌ها و فعالیت‌های پژوهشی مانند ثبت اختراع، مقالات چاپ شده و پذیرفته شده در حوزه فناوری نانو، مقالات داغ، ارائه مقاله در کنگره‌های معتبر خارجی، راهنمایی پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، تألیف کتاب و ... امتیازدهی می‌شود.

با توجه به قرار گرفتن شما در جمع دانشمندان برتر حوزه ISI و محقق برتر کشور در حوزه نانو چه اهدافی برای احقاق اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی می‌کنید.

: با توجه به نامگذاری سال جدید از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» لازم است به این نکته اشاره شود که برای دستیابی به این موضوع یکی از ملزومات این است که مرکزیت و محوریتی برای فعالیت در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشیم، یعنی فعالان دراین عرصه باید بتوانند دستاوردهای خود را در جایی به اشتراک گذاشته و ارزیابی شوند.

 صحبتی پایانی

 ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به حق در این زمینه فعالیت‌های به‌سزایی انجام داده و لازم است از مسئولان این ستاد نیز قدردانی شود که فعالیت‌های حوزه فناوری نانو را به سمت و سوی برطرف کردن مشکلات کشور سوق می‌دهد.

انتهای پیام/
منبع: فارس

ارسال نظرات