خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه قهاوند از معرفی شهید «همت علی بابایی» به عنوان شهید شاخص سال 95 منطقه قهاوند خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۲۴۲۹
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ حسن مرادی با اشاره به گمنامی شهید «همت علی بابایی» بعد از سال‌های جنگ اظهار داشت: شهید «همت علی بابایی» یکی از سردارن شهید قهاوند بوده اما بعد از اتمام جنگ آن گونه که شایسته ایشان است تجلیلی نشده است.

وی عنوان کرد: در اسفندماه سال 94 جلسه ای به منظور انتخاب شهید شاخص سال 95 منطقه قهاوند در محل دفتر فرمانده سپاه قهاوند برگزار شد .

فرمانده سپاه ناحیه قهاوند افزود: در این جلسه که با حضور رزمندگان، جانبازان، ایثارگران برگزار شد پس از بحث و تبادل نظر شهید «همت علی بابایی» به عنوان شهید شاخص سال 95 منطقه قهاوند از بین 191 شهید برگزیده شد .

گفتنی است؛ شهید «همت علی بابایی» در پنجمین روز از آذر ماه سال 1340 در روستای یسرلو از توابع شهرستان قهاوند در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود .

وی پس از طی دوران طفولیت در سن 7 سالگی به مدرسه رفت و از آنجا که در خانواده‌ای مذهبی رشد یافته بود، به نماز خواندن و روزه گرفتن بسیار پایبند بود، دوران ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت .

بابایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و با آغاز جنگ تحمیلی به صورت داوطلبانه به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدو بعد از احراز شایستگی های لازم به مسئولیت فرمانده گروهان گردان خیبر منصوب شدند.

وی پس از حضور سی و شش ماهه در عملیات های مختلف همانند چنگله و میمک سرانجام در سی امین روز از مهرماه سال شصت در عملیات غرور آفرین میمک در ارتفاعات استان ایلام به فیض شهادت نایل آمد .

عملیات مهم و استراتژیک بازپس‌گیری میمک، اولین عملیات نظامی در تاریخ جنگ هشت ساله تحمیلی محسوب می‌شود که با فداکاری‌ها و رشادت‌های مردمی سلحشور مردان ایل خزل و ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز 19 دی ماه 59 به اولین پیروزی رزمندگان منجر شد و موجب افزایش روحیه مردم گردید اما این عملیات کمتر مورد توجه و تبلیغ رسانه ها قرارگرفته است.

*فرازی از وصیت نامه سردار شهید «همت علی بابایی»

ای ملت قهرمان قدر این انقلاب را بدانید و با یک دیگر مهربان باشد قدر یک دیگر را بدانید که دنیا سرای فانی است .

مبادا اختلافات جزئی بین شما را برهم زند و از یک دیگر دورتان سازد.

اي ملت بدانيد امروز مسئوليتتان بزرگ و بارتان سنگين است و بايد رسالتتان را كه پاسداري از خون شهيدان است انجام دهيد و تنها با اطاعت ازروحانيت متعهد و مسئول كه در راس آن ولايت فقيه مي باشد و امروز سمبل آن امام بزرگوار امت قادريد اين راه را ادامه دهيد.

این همان راهی است که الان نائب امام زمان(عج) و بت‌شکن تاریخ به یاری خداوند می‌پیماید و مردم در صحنه ما هم رهروان آنند. این همان راهی‌ست که امام حسین(ع) وقتی در صحرای کربلا فریاد «هل من ناصر ینصرنی» و «هل من معین یعنینی» را سرداد عاشقان خدا و رزمندگان اسلام به این فریاد لبیک گفتند و به یاری امام حسین(ع) و حسین زمان ما شتافتند.

از برادران و خواهران مي خواهم كه اين نهضت را حفظ كنيد و در راه صدور آن از هيچ كوششي دريغ نكنيد و مگذاريد بار ديگر دست جنايتكاران شرق و غرب در شما مسلط گردد و خونهاي هزاران شهيد از دست برود. در نمازهاي جماعت و جمعه با جديت شركت كنيد. با وحدت و اطاعت از مقام رهبري و پيروي از دستورات اسلام و پاسداري جدي از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن توطئه هاي استكبار را خنثي و نقش بر آب كنيد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات