معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد با تاکیدبر نقش سواد رسانه‌ای در کاهش آسیب‌ها اجتماعی، ورود کالای قاچاق را سد راه تحقق اقتصاد مقاومتی توصیف‌کرد و افزود: مبارزه با قاچاق کالا در اولویت نیروی انتظامی در سال جاری خواهدبود.
کد خبر: ۸۶۶۲۳۷۴
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ سرهنگ "محمدرضا مزیدی" در نشست شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی یزد، راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی را آموزش و آگاهی‌بخشی عنوان‌کرد و افزود: بصیرت‌افزایی در عرصه جنگ نرم و افزایش سطح سواد رسانه‌ای می‌تواند در پیشگیری از عموم آسیب‌های اجتماعی مؤثرباشد.

وی با اشاره به اینکه انفعال در حوزه مبارزه با قاچاق کالا می‌تواند مانع تحقق کامل اقتصاد مقاومتی شود تصریح‌کرد: مبارزه با قاچاق کالا در اولویت نیروی انتظامی در سال جاری خواهدبود.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد خاطرنشان‌کرد: تلفن‌های هوشمند متصل به اینترنت به‌راحتی هک‌می‌شود و حتی بدون اینترنت هم چون در معرض سرقت است، زمینه‌ساز آسیب‌‌های بعدی از قبیل اخاذی و روابط نامشروع در قبال اطلاعات مسروقه خواهدشد.

سرهنگ مزیدی با اشاره به اینکه پیشگیری باید در اولویت مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی قرار گیرد، اظهارداشت: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در جامعه را انجام‌می‌دهد.

وی با اشاره به اشاعه فرهنگ خودکم‌بینی و تبلیغ فرهنگ غرب توسط برخی اساتید دانشگاه، کاهش انگیزه و افت معدل در دانشجویان و درنتیجه کاهش سطح سواد را از پیامدهای آن دانست و خاطرنشان‌کرد: غفلت، ناآگاهی و نداشتن مهارت‌‌ها ریشه این مشکل است و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارائه مشاوره فردی و گروهی رایگان درصدد رفع آن برآمده‌ایم.

سرهنگ مزیدی با تاکیدبر اهمیت الگوسازی درجهت اصلاح حرکت جامعه در مسیر تغییرات اجتماعی، پیداکردن ریشه اصلی مشکلات را در مسیر حل آنها ضروری توصیف‌کرد و افزود: متاسفانه الگوسازی منفی از اساتید و نخبگان و افراد صاحب‌نفوذ هم وجوددارد.

وی با بیان اینکه شیوع مواد مخدر متاثر از باور غلطی مبنی‌بر ایجاد آمادگی ذهنی و افزایش یادگیری در فرد است، گفت: بخشی از این باور غلط است و ضروری‌ست آموزش و اطلاع‌رسانی لازم صورت‌گیرد.

سرهنگ مزیدی در پاسخ‌به سوالی مبنی‌بر روند نزولی رشد علمی کشور، برگزاری کلاس، نمایشگاه و کنفرانس در دانشگاه‌ها را از اقدامات انجام‌شده برشمرد و تاکیدکرد: پیشگیری اجتماعی موثرتر است و دانشجویان نیز باید از نیروی انتظامی مطالبه‌کنند.

وی درخصوص برخوردبا توزیع و فروش مواد مخدر در سطح شهر، با بیان اینکه مصرف مواد مخدر جرم نیست و بیماری حساب‌می‌شود گفت: آمار شهدا و کشفیات نیروی انتظامی نشان از عملکرد این حوزه دارد.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد با بیان اینکه ابزارهایی نظیر ماهواره و اینترنت تبدیل‌به زیرساخت تغییر ارزش‌ها شده، انحرافات اخلاقی و روابط نامشروع با جنس مخالف را نتیجه شکستن قبح گناه توصیف‌کرد و گفت: اقدامات ایجابی و ترغیب و اقناع مخاطب می‌تواند در زمینه پیشگیری موثرباشد.

وی با اشاره به اینکه ازدواج‌های احساسی و خیابانی منجربه مشکلاتی از قبیل افزایش طلاق می‌شود خاطرنشان‌کرد: آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج در این زمینه انجام می‌شود.
ارسال نظرات