مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: فتح خرمشهر توانمندی جمهوری اسلامی ایران را در مقابله با دشمن تا دندان مسلح رژیم بعث عراق و حامیانش به اثبات رساند.
کد خبر: ۸۶۶۲۳۴۹
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سرهنگ پاسدار فرهاد شامحمدی در سی‌وچهارمین جلسه ستاد بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی برگزار شد با اشاره به اهمیت فتح خرمشهر اظهار داشت: فتحر خرمشهر تنها فتح خاک و بازپس گیری شهر نبود.

وی افزود: نیروهای نظامی ما کمترین امکانات نظامی و تسلیحاتی را در مقابله با دشمن داشتند ولی آنچه باعث شد تا نیروهای مردمی پرشور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر باشند اتکا به نیروی ایمان بود، حضور نیروهای مردمی در کنار نیروهای سپاه و ارتش از دلایل مهمی بود که باعث پیروزی و فتح خرمشهر شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: فتح خرمشهر باعث شد تا توانمندی جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمن تا دندان مسلح رژیم بعث عراق و حامیانش به اثبات رسد.

سرهنگ پاسدار شامحمدی با اشاره به صدور قطعنامه 514 سازمان ملل گفت: با فتح خرمشهر بود که شاهد صدور قطعنامه 514 بودیم که در این قطعنامه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی و تعیین متجاوز و نحوه پرداخت غرامت نادیده گرفته شده بود که این امر باعث شد تا با اقتدار قطعنامه را نپذیریم.

وی افزود: در عملیات بیت‌المقدس ضربه مهلکی به رژیم بعث عراق وارد شد به طوری که 19 هزار اسیر و 16 هزار کشته و زخمی داد، در آن مقطع نیروهای اسلام آموزش‌های نظامی پیشرفته را ندیده بودند و ارتش نیز شاکله اصلی و انسجام لازم را نداشت.

دبیر ستاد بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر گفت: نیروی متحدی با حضور نیروی مردمی بسیج، ارتش و سپاه شکل گرفت و پیروزی‌های بزرگی را رقم زدند که به کام دشمنان خوش نیامد و درخواست صلح را مطرح کردند.

سرهنگ پاسدار شامحمدی ادامه داد: فتح خرمشهر مصداق بارز جان فشانی و ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود و می‌بایست در گرامیداشت این روز تمام توان خود را به کار بریم چراکه با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن احیاء فرهنگ ایثار و شهادت روحیه مقاومت را در ملت ایران تقویت می‌کند.

وی افزود: برگزاری همایش فتح خرمشهر، غبار روبی و گلباران مزار مطهر شهدا، برگزاری یادواره شهدای عملیات بیت المقدس، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، دیدار با خانواده شهدا عملیات بیت المقدس، مسابقات فرهنگی و ورزشی بخشی از مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده در ستاد است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات