رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با بسیج مطرح کرد:

آمادگی 708 شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردمی

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: 708 شعبه اخذ رای در سطح استان مرکزی آماده جمع‌آوری آرای مردم در دور دوم انتخابات هستند.
کد خبر: ۸۶۶۲۳۴۶
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

شکرالله حسن‌بیگی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج در حاشیه نشست ستاد بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر در پاسخ به آخرین اخبار انتخاباتی استان اظهار داشت: در سه حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب که مجموعا یک حوزه با سه فرمانداری، حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه و نیز در حوزه انتخابیه شازند انتخابات به مرحله دوم کشیده شد.

وی افزود: در دهم اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات در این سه حوزه برگزار می‌شود و سه نماینده از این سه حوزه انتخاب و به مجلس راه پیدا می‌کنند که در حوزه انتخابی اراک، کمیجان و خنداب یکی از نمایندگان در مرحله اول مشخص شد و تعیین نماینده دوم در مرحله دوم مشخص می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: زمان قانونی انتخابات از دوم اردیبههشت ماه به مدت یک هفته آغاز می‌شود و از ساعات آغازین صبح روز نهم اردیبهشت‌ماه تبلیغات نمایندگان در حوزه‌های انتخابی ممنوع است.

حسن‌بیگی با اشاره به به سن رای دهندگان گفت: براساس قانون سن رای دهندگان بایستی 18 سال تمام باشد که بر این اساس کسانی که در تاریخ 10 اردیبهشت‌ماه 77 و قبل از این تاریخ می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: تعداد شعبات در این دوره از انتخابات در سطح استان مرکزی 708 شعبه است که معادل تمامی شعباتی است که در دور اول نیز وجود داشته‌اند چراکه طبق قانون امکان تغییر تعداد این شعبات ممکن نیست، تنها یک شعبه مربوط به هموطنان ارامنه در خبرگان بود که با توجه به اینکه انتخابات مجلس خبرگان در این دور برگزار نمی‌شود تنها این شعبه حذف شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: از 7 اسفندماه سال 94 تا 10 اردیبهشت‌ماه سال 95 تعداد رای اولی‌ها برای دور دوم انتخابات در سطح استان 2 هزار و 545 نفر هستند که به تعداد رای اولی‌های استان در تاریخ 7 اسفندماه و مرحله اول انتخابات که 54 هزار نفر بود اضافه می‌شود.

شکرالله حسن‌بیگی ادامه داد: در مرحله دوم10 هزار نفر با ستاد انتخابات استان همکاری می‌کنند از جمله عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی هستند.

وی افزود: مرحله دوم انتخابات استان مرکزی در 3 حوزه انتخابیه‌‌ اصلی و 12 حوزه فرعی برگزار خواهد شد که برای این منظور تعداد 708 شعبه اخذ رای آماده دریافت آرای مردم هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: دور دوم انتخابات نیز شرایط خاصی دارد سه گروه می‌توانند در دور دوم شرکت کنند دور اول کسانی که در دور اول رای نداده‌اند، : رای‌دهنگان باید به سن قانونی 18 سال رسیده باشند یعنی متولدین تاریخ 10 اردیبهشت‌ماه سال 77 و قبل از این تاریخ همچنین افرادی که در حوزه انتخابیه مرحله اول حضور داشته باشند باید در همان حوزه رای خود را به صندوق بیاندازند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار