در حالی که برخی دولتمردان سال 95 را سال گشایش و رونق اقتصادی می‌خواندند، روزنامه اعتماد نوشت امسال سال سخت روحانی خواهد بود که تا یک سال دیگر باید نامزد انتخابات شود.
کد خبر: ۸۶۶۲۳۳۹
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹





خبرگزاری بسیج مازندران، سال سخت نامیدن سال 95 در حالی است که مقامات دولتی از جمله جهانگیری و روحانی اواخر پارسال گفتند سال 94 سال سختی بود اما سال جدید سال رونق و گشایش و چرخش اقتصادی و تحقق رشد 5 درصدی و جذب سرمایه‌گذاری و... خواهد بود. اکنون روزنامه اعتماد می‌نویسد: دولت از هر زاویه‌ای که بنگریم سال سختی در پیش دارد. کشور در فضای پسابرجام به سرمی‌برد. رقبا، منتقدین و مخالفین به بالابردن سطح انتظار مردم می‌پردازند. از سویی جامعه نیز در انتظار هویدا شدن آثار اقتصادی ملموس از رفع تحریم‌هاست.

این روزنامه می‌افزاید: سال سخت دولت در حالی آغاز شده که روحانی باید کمی بیش از 13 ماه دیگر در برابر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری حاضر شود و تلاش کند خواب آشفته یک دوره‌ای شدن دولتش تعبیر نشود.

اعتماد از قول یدالله طاهرنژاد عضو مرکزیت کارگزاران نوشت: دولت روحانی با چالش‌های زیادی به خصوص در حوزه اقتصادی در سال 95 روبه‌رو خواهد بود.

انتظار می‌رفت و می‌رود که شرایط اقتصادی کشور در فضای پسابرجام به سرعت رو به بهبود رود، به گونه‌ای که این بهبود در روند زندگی مردم به صورت ملموس خود را نشان دهد. اگرچه امروز گشایشی جدی در فضای تعاملات بین‌المللی کشور ایجاد شده است، لیکن اثرعینی و عملی این تعاملات در بهبود فضای کسب و کار به صورت ملموس نمایان نشده است.

طاهرنژاد می‌گوید: آنچه در شرایط کنونی چالش جدی فراروی دولت قرار می‌دهد، رکود اقتصادی است و دولت باید به هر طریقی که میسر است، از رکود خارج شده و از این وضعیت فاصله بگیرد. دولت با رکود طولانی ولو با کنترل شدید تورم نمی‌تواند رضایت مردم را تأمین کند.

در شرایط رونق ولو با پذیرش اندکی رشد تورم فرصت‌های شغلی مناسب در اختیار جوانان جویای کار قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها