یادواره 28 زن شهید دوران دفاع مقدس شهرستان سروآباد در روستای دزلی با هدف انتقال مفاهیم ناب دوران مقدس به نسل جوان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۲۲۹۹
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حاج ماموستا عبدالرحمن رحمانی رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سروآباددر این مراسم انتقال مفاهیم نابدوران دفاع مقدس به نسل جوان جامعه و بررسی ابعاد ناشناخته دوران دفاع مقدس را از اهداف برگزاری یادواره شهدا زنبرشمرد.

رحمانی بابیان اینکه شهدای گران‌قدر دفاع مقدس هنرمندانی هستند که نواختن ساز خلقت را به‌ درستی آموختند،اظهار کرد: احترام و ارج نهادن به مقام شهدا و عزت ما به‌ واسطه ارتباط با شهدای گران‌قدر دفاع مقدس به دلیل هنرمندی آنان است. یکی از عظمت شهدای گران‌قدر حرکت شهدا در مسیر سرخ شهادت و کسب رضای خداوند متعال است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سروآباد در خصوص نقش و جایگاه زنان در اسلام گفت: زنان در نزد خداوند دارای چنین حایگاه و منزلتی هستند که دو سوره از قرآن کریم به نام زنان نامگزاری شده است.

ویبه نقش شهداء در دوران دفاع مقدس و نیز نقش زنان در تحولات اجتماعی پرداخته و عنوان کرد که نقش زنان به هیچ وجه کمتر از مردان نیست.

ماموستا رحمانیاضافه کرد : هر مردی با هر درجه از عظمت و بزرگی هم که باشد ، تربیت شده در دامان یک مادر فداکار است و در پشت صحنه مقاومت و جهاد هر مردی ، همسری فداکار نقش آفرینی کرده است.

این روحانیبا بیان اینکه جهاد بر زن واجب نیست گفت: گرم نگه داشتن کانون خانواده بزرگترین و بهترین جهاد زن به شمار می آید وخاطر نشان کرد: زن در پیشبرد و احیای دین کمک بسیاری کرده است.

گفتنی است این مراسم که با حضور زنان و مادران روستای دزلی برگزار شد .در جمع آنان مادرانی حضور داشتند که در دوران دفاع مقدس به عنوان پشتیبانی از رزمندگان اسلام در جبهه هایی که تنها بیش از چند صد متر با آن فاصله داشتند با پخت نان گرم محلی و غذای گرمحامی رزمندگان بودند و با جان و مال خود از آب و خاک و ناموسشان دفاع می کردند و امروز ضرورت برگزاری چنین همایشهایی و انتقال حماسه سازی مرزداران به نسل جوان بیش از هرزمان دیگری به نظر می رسد.

یادواره 28 زن شهید دوران دفاع مقدس شهرستان سروآباد با مدیران ادارات و جمع کثیری از بانوان روستای دزلی در روستای مرزی دزلی شهرستان سروآباد که خود نمادی از استقامت و پایمردی مردم مرزدار سروآباد است برگزارشد.

ارسال نظرات