واكنش محكم عراقي‌ها به ادعاي دروغ سعودي‌ها و مقايسه آن با رفتار منفعلانه علي كفاشيان و وزارت ورزش در اين پرونده به خوبي جاي خالي مديراني را كه عرق ملي داشته باشند در سيستم تصميم‌گيري ورزش كشور نشان مي‌دهد، مديراني كه امنيت و اقتدار كشور را فداي منافع شخصي نكنند و برابر ياوه گويي‌هاي يك حكومت مستبد عليه كشورمان سكوت نكنند.
کد خبر: ۸۶۶۲۲۸۰
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
به گزارش خبرگزاري بسیج، مسئولان ورزش ايران از فدراسيون فوتبال گرفته تا وزارت ورزش بايد درس دفاع از اقتدار و امنيت كشورمان را از مديران عراقي ياد بگيرند، نكته‌اي كه هر چند مي‌تواند تأسف زيادي را به همراه داشته باشد اما واقعيتي است كه اين روزها پيش رويمان است و نمي‌توان از آن چشم بست. بحث بر سر موضع قاطعانه عراقي‌ها برابر جوسازي سعودي‌ها و در مقابل مواضع منفعلانه مسئولان فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش برابر ادعاي دروغين عربستاني‌ها درباره امنيت نداشتن كشورمان است، تفاوت‌هايي كه نشان مي‌دهد مديران ورزش ايران در ماجراي جوسازي دولت سعودي نمره قبولي نگرفتند و به اين كشور اجازه دروغ‌پراكني عليه كشورمان را دادند. هر چند محمود گودرزي كه از او به عنوان يكي از ضعيف‌ترين وزراي كابينه دولت حسن روحاني نام برده مي‌شود و شايعه بركناري‌اش به گوش مي‌رسد، ديروز سعي كرد با ادبياتي نسبتاً تند از عربستان انتقاد كند و ايران را امن بداند اما واكنش دير هنگام وزير ورزش مانند نوشداروي بعد از مرگ سهراب است. در حالي گودرزي به فكر دفاع از امنيت ايران برابر سعودي‌ها افتاده است كه در جريان جوسازي سعودي‌ها پيش از صدور رأي كنفدراسيون فوتبال آسيا، وزارت ورزش در اين ماجرا سكوت كرد و در حالي كه انتظار مي‌رفت عليه ادعاهاي پوچ عربستان درباره اينكه ايران امنيت ندارد و مسابقات تيم‌هاي باشگاهي سعودي با ايران بايد در كشور سوم برگزار شود، موضع‌گيري مقتدرانه‌اي نداشت. فدراسيون فوتبال و در رأس آن علي كفاشيان هم با اهمال، سعي كرد با توجه به ارتباطات شخصي كه با شيخ بحريني، رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا دارد، عليه عربستان و ادعاي واهي سعودي‌ها كه مي‌خواهند ايران را ناامن نشان دهند، واكنش محكمي نشان ندهد تا مواضع كفاشيان، شيخ سامان را نرنجاند!

اهالي فدراسيون و سازمان ليگ با عنوان اينكه موضع‌گيري تند و كنار كشيدن از ليگ قهرمانان مي‌تواند براي فوتبال ايران محروميت به همراه داشته باشد، با سكوتشان، دفاع از امنيت و اقتدار را فراموش كردند تا عربستاني‌ها در حالي كه وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال با سكوتشان ادعاي دروغ سعودي‌ها را به نوعي تأييد كردند، توانستند حرفشان را به كرسي بنشانند و كنفدراسيون فوتبال آسيا با صدور رأيي كاملاً سياسي به برگزاري بازي‌هاي ايران و عربستان در زمين بي‌طرف رأي بدهد و ادعاي واهي دولت سعودي را تأييد كند، اتفاقي كه سهم مديران وزارت و فدراسيون در آن پررنگ بود و آنها با اهمال و واكنش محكم نشان ندادن مقابل سعودي‌ها در زمين عربستان بازي كردند. نكته تأسف برانگير اينكه پس از رأي كنفدراسيون فوتبال آسيا، مسئولان فدراسيون راحت با آن كنار آمدند و حتي پس از آن هم نخواستند اين اقدام سعودي‌ها را محكوم كنند تا مواضع منفعلانه و خلاف امنيت ملي‌شان همچنان ادامه داشته باشد. فدراسيون فوتبال حتي پس از صدور رأي هم براي جلوگيري از به هم نخوردن رابطه كفاشيان و شيخ سلمان، اراده‌اي براي شكايت از عربستان به دادگاه عالي ورزش نداشت اما در نهايت با فشار رسانه‌ها و افكار عمومي كه خواستار پاسخ به عربستان بودند، شكايت نامه‌اي را با تأخير به دادگاه عالي ورزش ارسال كرد، شكايتي كه با توجه به اقدام ديرهنگام فدراسيون به گفته حقوقدانان راه به جايي نمي‌برد و تنها براي خالي نبودن عريضه انجام شده است.

در اين شرايط فدراسيون فوتبال عراق درس بزرگي به علي كفاشيان و محمود گودرزي داد تا آنها موضع همراه با اقتدار را از مسئولان عراقي ياد بگيرند تا اينگونه در پرونده ادعاي دروغ عربستان درباره امنيت نداشتن ايران با عدم دفاع از امنيت كشورمان، قافيه را به دولت سعودي واگذار نكنند. شايد بهتر باشد كه مشاوران رئيس فدراسيون فوتبال و وزير ورزش بيانيه فدراسيون فوتبال عراق را به دقت بخوانند، بيانيه‌اي كه شنبه شب منتشر شد و عراقي‌ها با قاطعيت از تصميمشان براي انتخاب ايران به عنوان كشور ميزبان بازي‌هايشان در انتخابي جام جهاني دفاع كردند و آن را انتخاب ملت عراق ناميدند و از عربستاني‌ها خواستند به خاطر مخالفتشان براي آمدن به ايران و مطرح كردن دوباره دروغ بزرگي به نام ناامن بودن ايران بايد از ملت عراق كه ايران را انتخاب كرده‌اند، عذرخواهي كنند. واكنش محكم عراقي‌ها به ادعاي دروغ سعودي‌ها و مقايسه آن با رفتار منفعلانه علي كفاشيان و وزارت ورزش در اين پرونده به خوبي جاي خالي مديراني را كه عرق ملي داشته باشند در سيستم تصميم‌گيري ورزش كشور نشان مي‌دهد، مديراني كه امنيت و اقتدار كشور را فداي منافع شخصي نكنند و برابر ياوه گويي‌هاي يك حكومت مستبد عليه كشورمان سكوت نكنند.
ارسال نظرات