نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر عنوان کرد

اقتصاد مقاومتی؛ راهکار مقابله با تهاجم اقتصادی

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تاکید براینکه راهکار مقابله با تهاجم اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است، گفت: مشکلات اقتصاد با حرف و مذاکره حل نمی‌شود بلکه اقدام و عمل می‌خواهد.
کد خبر: ۸۶۶۲۲۶۴
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
اقتصاد مقاومتی؛ راهکار مقابله با تهاجم اقتصادی

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در دیدار مسئولان و جمعی از اعضای سازمان بسیج مهندسان استان بوشهر با بیان اینکه تهدید و تحریم اقتصادی حربه‌ای در دست جهان استکبار است، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی مانند سدی در مقابل نفوذ اقتصادی و فشارهای اقتصادی جهان استکبار در کشورهای مستقل است.

وی اقتصاد در دست انسان‌های متعالی را یک فرصت دانست و تصریح کرد: اقتصاد اگر در دست انسان‌های متعالی باشد یک فرصت است و اگر در دست انسان‌هایی باشد که اندیشه‌های غیرخدایی و ظالمانه دارند، قطعاً یک تهدید است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه یکی از انواع تهاجم نرم، تهاجم اقتصادی است افزود: این نوع تهاجم از دیرباز وجود داشته و هدف آن، از هم پاشیدن نظام دینی است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه تهاجم اقتصادی یکی از مؤثرترین نوع تهاجم نرم در تاریخ بشر بوده است، تصریح کرد: راهکار مقابله با تهاجم اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل حمله اقتصادی باید مقاومت اقتصادی داشته باشیم.

وی با بیان اینک پیوست فرهنگی را یک ضرورت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: اقتصاد مقاومتی دارای چند مؤلفه است که از جمله آن‌ها می‌توان به دانش بنیانی در عرصه اقتصاد، جهاد و عدالت و مراعات فرهنگ دینی و ارائه پیوست‌های فرهنگی، دارا بودن بانک اطلاعات نیازسنجی‌های کنونی و آینده نظام و حمایت مادی و معنوی اشاره کرد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در عرصه اقتصاد باید جهادی عمل کرد، اظهار داشت: مشکلات اقتصاد با حرف و مذاکره حل نمی‌شود بلکه اقدام و عمل می‌خواهد به همین خاطر رهبر معظم انقلاب امسال را به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه دریا و کرانه یک گنج است و استان بوشهر نیز یک استان کرانه‌ای است، افزود: در کشوری مانند ویتنام نرخ تولید ناخالص ملی اقتصاد کرانه‌ای 50درصد است اما در استان بوشهر و ایران این آمار بسیار پایین و در حدود 2 درصد است.

وی نقش بسیج مهندسان را در رشد اقتصاد مهم دانست و تاکید کرد: ظرفیتی که در ایران برای رشد اقتصادی وجود دارد بسیاری از کشورهای ندارند که با به‌کارگیری مدیران توانمند و بسیج مهندسان می‌توان یک تحول عظیم در این نگرش ایجاد کرد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر جهادی عمل کردن در تحقق طرح‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: نگرش بسیج مهندسان در این عرصه باید اقتصاد مقاومتی با گرایش اقدام و عمل براساس دانش و از آن طرف، جهادی عمل کردن باشد و این از ویژگی‌های بسیج است.

صفایی بوشهری بر طراحی نقشه پیشرفت اقتصاد استان بوشهر تاکید کرد و گفت: در استان بوشهر باید نقشه جامع توسعه و پیشرفت اقتصاد براساس آمایش و ظرفیت سرزمینی، کسب اعتبارات و مجوزات، تولید منابع انسانی کارآمد بومی و از آن طرف حمایت، طراحی شود.

وی با تأکید بر‌اینکه باید نوع نگرش به اقتصاد استان بوشهر عوض شود، تصریح کرد: در استان بوشهر باید با یک نگاه علمی برای وجب به وجب این استان برنامه داشت و مدیریت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: یکی از رسالت‌های بسیج مهندسان این است که به‌دنبال تدوین نقشه جامع اقتصاد استان باشد.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه اقتصاد به عنوان یکی از ارکان مهم مدیریت جوامع تلقی می‌شود تاکید کرد: بسیج مهندسان در عرصه اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد و می‌تواند با پروژه‌ها، برنامه ریزی‌ها و ارائه مسائل علمی، استان بوشهر را به حرکت در آورد.

 

ارسال نظرات