معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: در استان بوشهر ۲۰۰ مسجد برای پذیرایی از معتکفان استان بوشهر با امکانات لازم مجهز شد.
کد خبر: ۸۶۶۲۲۶۲
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲




به گزارش  خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی‌نیا ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی برگزاری مراسم اعتکاف در استان بوشهر با بیان اینکه اعتکاف راهی برای رشد معنوی و فرهنگی است اظهار داشت: هدف از اعتکاف فراهم آوردن زمینه‌ای برای توجه و بازگشت به سوی خداوند و معنویت است.

وی با بیان اینکه اعتکاف وسیله‌ای برای بریدن از دیگران و پیوستن به خداوند است افزود: اعتکاف تدبیری برای نجات بشر از بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است که باید از این فرصت بهره برد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تاکید بر اینکه اعتکاف برنامه‌ تربیتی است که زمینه رشد و کمال انسان را فراهم می‌کند تصریح کرد: اعتکاف تاثیرات مهمی در روح و جسم فرد معتکف شده ایجاد می‌کند بگونه‌ای افراد می‌توانند از این فرصت برای مصون کردن خود از بلاها استفاده کنند.

محمودی‌نیا با بیان اینکه 80 درصد شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف استان بوشهر جوانان هستند افزود:  شور و شوق جوانان در حضور در مراسم معنوی اعتکاف بحدی است که سال گذشته 8 هزار نفر از 10 نفر شرکت کنندگان جوانان بودند.

وی افزود: حضور چمشگیری نسل جوان در این مراسم معنوی شاهد این است که جوانان ما دارای ضمیری پاک و طالب روی آوردن معنوی هستند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از مجهز شدن مساجد استان بوشهر برای پذیرایی از معتکفان خبرداد و افزود: در استان بوشهر 200 مسجد برای پذیرایی از معتکفان استان بوشهر با امکانات لازم مجهز شد.

وی پاسخگویی به سوالات شرعی، انجام مشاوره‌های دینی، مذهبی،انجام دعا و قرائت قرآن کریم، برگزاری نماز جماعات، پذیرایی از معتکفان توسط هیئت امنا و رابطان در سحر و افطار از برنامه‌های پیش بینی شده در مراسم معنوی اعتکاف دانست.

ارسال نظرات