خبرهای داغ:
معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد؛

تولید بیش از ۲ هزار تن قارچ خوراکی در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تولید سالانه ۲ هزار و ۶۴ تن قارچ خوراکی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۲۲۳۵
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، عبداله فتح‌اله‌زاده در سومین جلسه کمیته صدور پروانه‌های واحدهای گلخانه‌ای و قارچ خوراکی آذربایجان غربی اظهار داشت: گرچه رقم 2 هزار و 850 تن ظرفیت اسمی واحدهای قارچ خوراکی استان است اما در عمل این واحدها 2 هزار و 64 تن قارچ در طول سال تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

وی با تاکید بر حل مشکل اخذ تسهیلات بانکی از سوی واحدهای تولیدی گلخانه‌ای افزود: سالانه افزون بر 600 هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای شامل سبزی و صیفی در آذربایجان غربی تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: هر سال قریب به یک میلیون و 24 هزار و 500 میلیون شاخه گل بریده و گیاهان زینتی و آپارتمانی نیز در گلخانه‌های آذربایجان غربی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه ‌سالانه 62 تن توت فرنگی نیز در سطح گلخانه‌های استان آذربایجان غربی تولید می‌شود، اضافه کرد:‌ در مجموع 85 واحد گلخانه‌ای انفرادی با مساحت 27.5 هکتار در آذربایجان غربی فعالند که از این حجم فضای گلخانه‌ای افزون بر 20 هکتار توسط کشاورزان زیر کشت می‌رود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: 61 واحد از گلخانه‌های استان به‌صورت خاکی بوده و 24 واحد نیز به‌صورت هیدروپونیک به کشت محصولات می‌پردازند.

ارسال نظرات