رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی:
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: عامل ایجاد مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شد.
کد خبر: ۸۶۶۲۲۱۶
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حسن کوره‌بلاغی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افرادی ناشناسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر و درج مطالب توهین‌آمیز علیه وی و خدشه‌دار نمودن وجهه اجتماعی‌اش کرده‌اند موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی توسط تیم کارشناسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در مخافیگاهش دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های پلیسی به بزه انتسابی معترف و انگیزه خود را از این عمل مجرمانه را انتقام‌جویی و خصومت شخصی از فرد شاکی عنوان کرد و افزود: نامبرده جهت سیر مراحل قانونی پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: شبکه اجتماعی تلفن همراه ابزاری مفید و خطرناک می‌باشند که حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا، آسیب‌های فراوانی به دنبال خواهد داشت.

کوره‌بلاغی به کاربران فضای مجازی استان توصیه کرد از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورتی که شخصی برای آنها ایجاد مزاحمت می‌کند از ادامه ارتباط و پاسخگویی اجتناب ورزیده و مکالمه را ادامه ندهند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به مزاحمت علیه شهروندان می‌کنند، هشدار داد که عمل آنان برخلاف قانون بوده و طبق قانون جرائم رایانه‌ای با آنها برخورد خواهد شد.

این مسئول از کاربران فضای مجازی خواست در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.

کوره‌بلاغی با بیان اینکه برخی از افراد مجرم با سواستفاده از نام «پلیس فتا» در فضای مجازی قصد تخریب این پلیس را در اذعان عمومی را داشته و قصد دارند از این راه به اهداف شوم خود دست پیدا کنند هشدار داد که پلیس فتا پس از شناسایی این کاربران، آنها را به اتهام سوء‌استفاده‌ از نام و عنوان این پلیس و تشویش اذهان عمومی به محاکم قضایی معرفی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تنها آدرس پلیس فتا نشانی :http://www.cyberpolice.ir بوده از کاربران فضای مجازی خواست به هیچ عنوان فریب دیگر سایت‌ها و صفحات موجود در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه را نخورده و نسبت به پیام‌های این صفحات بی‌توجه باشند

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از کاربران فضای مجازی خواست هرگز عکس‌های خصوصی خود را بر روی شبکه‌های اجتماعی قرار نداده و از نمایش گذاشتن عکس خویش خودداری کنند زیرا که این موضوع زمینه را برای سواستفاده افراد فرصت‌طلب ایجاد می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه فضای مجازی به دور از واقعیت بوده به کاربران فضای هشدار داد که به هیچ وجه فریب افرادی که به هر نحوی قصد فریب آنان را از طرق مختلف را دارند نخورده و اطلاعاتی را از زندگی شخصی خویش به آنان ندهند.

ارسال نظرات