خبرهای داغ:
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی آذربایجان غربی خبر داد؛
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: با آغاز فعالیت یگان حفاظت از منابع طبیعی در استان طی 10 سال گذشته، 13 هزار و 518 هکتار از اراضی ملی تصرف شده خلع ید و به اراضی ملی الحاق شده است.
کد خبر: ۸۶۶۲۲۱۵
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، یوسفعلی ابراهیم‌پور اظهار کرد: یگان حفاظت از منابع طبیعی با پیشنهاد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و تصویب ستاد کل نیروهای مسلح از اواخر سال 84 به طور رسمی تشکیل شد و در آذربایجان غربی نیز از سال 85 یگان حفاظت از منابع طبیعی تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی 10 سال گذشته، 14 هزار و 166 فقره پرونده تخریب و تصرف تشکیل شده است و برخورد جدی با تخریب‌کنندگان اراضی جنگلی و مرتعی و حفاظت از اراضی ملی یکی از وظایف مهم محسوب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در این مدت تعداد اجرای احکام قضایی 10 هزار و 180 فقره بوده است، ادامه داد: با آغاز فعالیت یگان حفاظت از منابع طبیعی در استان طی 10 سال گذشته، 13 هزار و 518 هکتار از اراضی جنگل و مرتع که مورد دخل و تصرف افراد سودجو و فرصت‌طلب قرار گرفته بود، خلع ید شده و به اراضی ملی الحاق شده است.

ابراهیم‌پور تصریح کرد: این اراضی ملی توسط برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب تصرف شده بودند که با پیگیری‌های به عمل آمده توسط یگان حفاظت استان و حمایت دستگاه قضایی طی 10 سال گذشته رفع تصرف و بازپس‌گیری شده است.

وی حفاظت و حراست از اراضی ملی را از وظایف مهم و اصلی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان عنوان کرد و افزود: ارتقای دانش فرهنگ منابع طبیعی از عوامل مهمی محسوب می‌شود که به روند نزولی در تصرفات عرصه‌ها منجر خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: آحاد مردم باید نسبت به حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی احساس مسئولیت، اهتمام و توجه ویژه داشته باشند و در صورت بروز هر گونه تخلف و تصرف و تخریب اراضی جنگلی و مرتعی اطلاع دهند.

ابراهیم‌پور خواستار مشارکت بیش از پیش مردم در حفاظت از عرصه‌های ملی شد و اضافه کرد: یگان حفاظت آذربایجان غربی به طور شبانه‌روزی آماده دریافت اطلاعات مردمی در رابطه با تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی و برخورد با متخلفان از طریق تلفن 1504، سامانه پیام کوتاه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به شماره 100000001504 و یا پست الکترونیک به آدرس yeganwaz@mail.com است.

وی در پایان گفت: امید است با احساس مسئولیت آحاد مردم در این زمینه حفاظت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی بیش از پیش افزایش یابد و دیگر شاهد تخریب و تصرف در عرصه‌های ملی حتی در سطح اندک نباشیم.

ارسال نظرات