این اظهارات در شرایطی بر زبان سیف جاری شد که روحانی، وزیر امورخارجه و باقی دولتمردان در سه ماه گذشته مدام با تعریف و تمجید از برجام، اجرای آن را مساوی با برداشته شدن همه تحریمها می دانستند .
کد خبر: ۸۶۶۲۰۹۶
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  اظهارات بی‌سابقه و صریح ولی‌الله سیف در سفر بهاره خود به اجلاس بانک جهانی در واشنگتن درباره عایدی نداشتن کشور از برجام، همچنان مهمترین خبر این روزهای رسانه های داخلی و خارجی است. رئیس کل بانک مرکزی به عنوان یکی از اعضای کابینه حسن روحانی طی روزهای گذشته در شورای روابط خارجی آمریکا و در مصاحبه با رسانه های مختلف بین المللی برای اولین بار بر خلاف تمام حرفهای گذشته خود اعلام کرد که برجام هیچ سود اقتصادی را برای ایران نداشته است و همچنان امکان نقل و انتقالات پولی از طریق بانکهای بین المللی برای ایران میسر نشده است. وی همچنین صراحتا اعلام کرد که در صورت تداوم عمل نکردن آمریکا و کشورهای 5+1 به تعهداتشان در قبال برجام، ممکن است توافق هسته ای کاملا متلاشی شود.

بنا به این گزارش ، این اظهارات در شرایطی بر زبان ولی الله سیف جاری شد که رئیس جمهور، وزیر امورخارجه و باقی دولتمردان در سه ماه گذشته مدام با تعریف و تمجید از برجام، اجرای آن را مساوی با برداشته شدن همه تحریمها می دانستند! نسیم آنلاین با بررسی تیتر برخی از رسانه ها نشان میدهد اظهارات صریح سیف در سایر رسانه های جهان نیز بازتاب گسترده ای داشته است.

تصاویر زیر واکنش برخی از رسانه های بین المللی به اظهارات چند روز اخیر سیف است:

وال استریت ژورنال: رئیس بانک مرکزی ایران هشدار داد که مسائل و موانع دسترسی بانکی، توافق هسته‌ای را به خطر می‌اندازد

تایمز رژیم  صهیونیستی: مقام رسمی ایران (ولی الله سیف) آمریکا و اتحادیه اروپا به توافق هسته‌ای احترام نمی‌گذارند

پولیتیکو: مقام ارشد ایران (سیف) گفته ایالات متحده و اتحادیه اروپا توافق هسته‌ای را انجام نمی دهند

ارسال نظرات