نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی عزت دین را فراهم می‌آورد.
کد خبر: ۸۶۶۱۹۰۵
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در آئین رژه ارتش که در خیابان حسنی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه عزت دین را فراهم می‌آورد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه هم‌اکنون در روز ارتش قرار گرفته‌ایم، فرا رسیدن این روز را به خانواده بزرگ نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و افزود: باید برای بزرگداشت این روز گام برداشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب، امام خمینی 29 فروردین ماه را به عنوان روز ارتش نام‌گذاری کرده‌اند تا اینکه اقشار مختلف مردم به خیابان‌ها و میدان‌ها آمده و با برگزاری آئین رژه این روز در جامعه نهادینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به آیه نورانی «اِنَّ اللهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلونَ فى سَبیلِه‌ صَفًّا کَاَنَّهُم بُنیانٌ مَرصوص»، «خداوند کسانی را دوست می‌دارد که در راه او پیکار می‌کنند گوئی بنایی آهنین‌اند»، اضافه کرد: نیروهای مسلح ایران اسلامی مصداق بارز این آیه قرآنی هستند.

وی با ابراز خشنودی از اینکه ایران اسلامی از نعمت وجود ارتش مکتبی و متشکل از نیروهایی متعهد و ارزشی برخوردار است، خاطرنشان کرد: این قبیل خصوصیت‌های نیروهای مسلح در هیچ نقطه از دنیا وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به این موضوع که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی عزت دین را حفظ می‌‌کنند، خاطرنشان کرد: تنها ارتش که مقابل کلام الله مجید رژه می‌روند، نیروهای مسلح کشور ما هستند.

امام جمعه ارومیه با اظهار اینکه طبق بندهای قانون اساسی ارتش باید از افراد مکتبی و مومن تشکیل شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این موضوع و شرایط در کشور ما امروز تحقق پیدا کرده است.

وی ضمن ابراز خشنودی نسبت به این موضوع، گفت: ارتش از نظر قدرت نظامی و توانایی دفاعی به جایگاه مطلوبی دست یافته است، به طوری که امت اسلام به آن افتخار می‌کنند و به آرامش دست پیدا کرده‌اند.

ارسال نظرات