مسئول تربیت آموزش سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه معتک، احیاگر سنت نبوی است، گفت: اعتکاف سبب تطهیر درون و نورانیت قلب می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۱۸۸۱
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸

حجت‌الاسلام رضا صدیقدر گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه سرا با بیان اینکه احکام حیات بخش اسلام می‌تواند انسان‌ها را از سردرگمی نجات دهد و دل‌های پرآشوب را آرام و خاطره‌های افسرده را شاداب کند، اظهار کرد: اگر کسی آرامش می‌خواهد، باید آن را تنها در انجام دستورهای الهی و سنت‌های رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)و پیروی اهل بیت(علیه‌السلام) بجوید.

وی با بیان اینکه اعتکاف و خلوت با خداوند متعال برای تطهیر درون و نورانیت قلب لازم است، افزود: خدایی بودن در همه امور زندگی را می‌توان در اعتکاف تمرین کرد.

مسئول تربیت آموزش سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: اعتکاف فرصت مناسبیست تا انسانی که در پیچ و خم مادیات غرق شده، کمی فکر کند و خود را بازیابد و از غیر خدا دل و روح بندگی و اطاعت را در خود زنده کند و با قاضی‌الحاجات به مناجات بپردازد.

حجت‌الاسلام صدیق، معتکف را احیاگر سنن نبوی دانست و تصریح کرد: او از هوای نفس گریزان و برای رهایی از آن، اشک ریزان می‌باشد.

وی یکی از برکات اعتکاف را انس بیشتر معتکفین با قرآن عنوان و خاطرنشان کرد: معتکفین با خواندن قرآن و نماز و توجه به ائمه(علیه‌السلام) گامی در سلوک الی‌الله بر می‌دارند.

مسئول تربیت آموزش سپاه ناحیه صومعه‌سرا اظهار کرد: شایسته است سنت حسنه اعتکاف را که روش انبیای الهی و امامان معصوم(علیه‌السلام) و بزرگان دین است را پاس بداریم و برای اشاعه این سنت نورانی بیش از پیش تلاش کنیم.

ارسال نظرات