یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

دولت حذف یارانه نقدی در سال منتهی به انتخابات را غیرممکن می‌داند!

جواد اسحاقی گفت: یکی از مشاوران دولت به راحت گفته که حذف یارانه در سال انتخاباتی دشوار است و دولت نباید حرکت سیاسی حذف یارانه ثروتمندان را در سال انتخاباتی آغاز کند!
کد خبر: ۸۶۶۱۸۶۷
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
 جواد اسحاقی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به رفتار متضاد دولت در اجرای هدفمندی یارانه و عدم حذف سه دهک درآمدی بالا اظهار داشت: دولت تا چند ماه گذشته از مخالفان سرسخت پرداخت یارانه بوده و با تعابیر مختلف همچون مصیبت عظما، عذاب الیم از سوی وزرای مختلف، مخالفت خود با اعطای یارانه نقدی را علنی کرده بود.

 وی خاطر نشان کرد:  آقای حسین عبده تبریزی یکی از مشاوران دولت به راحت گفته که حذف یارانه در سال انتخاباتی دشوار  است و دولت نباید حرکت سیاسی حذف یارانه ثروتمندان را در سال انتخاباتی آغاز کند!

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: مخالفت دولت در عدم حذف یارانه ثروتمندان سیاسی است تا از آرای انتخاباتی دولت کاسته نشود.

 وی گفت: در جای دیگر وزیر اقتصاد اعلام می‎دارد که اطلاعات 10 میلیون یارانه بگیر را داریم و دوباره تکذیب می‎کند که اطلاعاتی نداریم به نظر من هم  اطلاعات دقیقی ندارد و مبنای صحیح تشخیص ثروتمند را ندارد.

اسحاقی در خاتمه افزود: سیستم مالیاتی کشور دچار نواقص زیادی است ؛ دهک بالای درآمدی با فرار مالیاتی ضرر مالی بسیاری به کشورمان وارد آورده‎اند که دولت نگران از دست دادن موضع انتخاباتی است.

ارسال نظرات