احمد صافی بازنشسته ای که برای رفاه حال بازنشستگان فعالیت می کند؛

59 سال تلاش و فعالیت در عرصه تعلیم و تربیت در کنار تالیف 35 کتاب

استاد احمد صافی، اصالتاً گلپایگانی بوده و در سال 1316 تولد یافت.وی در سال 1334 از دانشسرای مقدماتی گلپایگان دیپلم گرفت، و بعد از پنج سال تدریس در دانشسرای عالی تهران پذیرفته شد و در سال 1344 در رشته آموزش ابتدایی لیسانس گرفت و، او از همین سال نیز به تدریس در این دانشگاه مشغول شد.این تلاشگر عرصه تعلیم و تربیت تاکنون موفق به تالیف 35 کتاب شده است.
کد خبر: ۸۶۶۱۸۰۷
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
استاد احمد صافی، اصالتاً گلپایگانی بوده و در سال 1316 تولد یافت.وی در سال 1334 از دانشسرای مقدماتی گلپایگان دیپلم گرفت، و بعد از پنج سال تدریس در شهرهای استان لرستان، مانند بروجرد و الیگودرز در دانشسرای عالی تهران پذیرفته شد و در سال 1344 در رشته آموزش ابتدایی لیسانس گرفت و پس از دو سال در رشته راهنمایی و مشاوره دانشگاه تربیت معلم قبول شد و در سال 1348 به عنوان دانشجوی ممتاز از این دانشگاه فارغ التحصیل گردید، او از همین سال نیز به تدریس در این دانشگاه مشغول شد.

 صافی در سال48 به عنوان مشاور و کارشناس در وزارت آموزش و پرورش استخدام شد 59 سال سابقه تدریس در دانشگاهها و مدارس مختلف در کارنامه ایشان  ثبت شده است. 

باید ازظرفیت علمی و تجربیات بازنشستگان استفاده شود

احمد صافی مشاور آموزش و پرورش در امور بازنشستگان در گفت‏وگو با خبرنگار سازمان بسیج فرهنگیان اظهارداشت: یک بند سند تحول آموزش و پرورش دررابطه با استفاده بهینه از تجربیات بازنشستگان و نظام خاص بازنشستگی برای تکریم آنها است.

وی به دلیل اینکه قبل از انقلاب نیز به تدریس مشغول بود، در رابطه با محاسن و معایب فضای تربیتی مدارس قبل از انقلاب گفت: از معایب آن می توان به تجهیزات و امکانات پایین مدارس اشاره کرد در آن زمان به مسائل مذهبی توجه جدی نمی شد و حتی در مواقعی تبلیغاتی علیه دین صورت می گرفت، اما به نظر من دانش آموزان بیشتر از امروز اهل درس خواندن بودند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: انگیزه تحصیلی عوامل مختلفی دارد.هرچه ارتباط تحصیل و اشتغال بیشتر باشد انگیزه به درس خواندن بیشتر است.

وی با بیان اینکه در سند تحول نیز از مشاورین تدوین این سند بوده است، اظهار داشت: من در سال های 58 و59 دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش بودم و پس از بازنشستگی مجددا معاون آموزشی وزارتخانه شدم.

این معلم بازنشسته افزود: پس از بازنشستگی از جایگاه معاون آموزشی وزارتخانه به کتاب نوشتن مشغول شدم ونزدیک به 35 کتاب نوشتم و تاکنون پنجاه هزار بار سخنرانی کردم.

وی در رابطه با موضوع کتاب هایش تشریح کرد: بخشی از کتاب هایی که نوشتم در حوزه مدیریت است مانند مدیریت سازمانی، قوانین آموزش و پروش، مدیریت آموزشی، مدیریت نوآوری در مدارس ومدیریت مقررات آموزشی.

مشاور وزیر آموزش و پرورش  حوزه دیگر کتاب هایش را در زمینه خانواده معرفی کرد و گفت: از جمله کتاب هایی که در حوزه خانواده نوشتم در زمینه مدیریت اقتصاد در خانواده، خانواده متعادل و رفتار همسران با یکدیگر است و تعدادی از کتاب هایم را در حوزه تربیت معلم مانند تربیت معلم در ایران و جهان نوشتم.

وی با بیان اینکه تعداد دیگری از کتاب هایم را در زمینه مشاوره نوشتم تشریح کرد: من موفق شدم از کشورهای مالزی، ژاپن، برزیل، ترکیه، هند، پاکستان وآلمان بازدید کنم و کتاب های متعددی در حوزه تطبیقی بنویسم و تفاوت آموزش و پرورش این کشورها را با کشور ایران در این کتاب ها بیان کرده ام.

صافی با بیان اینکه بسیاری از فرمایشات امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب که در ارتباط با آموزش و پرورش بود محقق شده است، اظهار داشت: در همان سالهای اول انقلاب طرح تغییرنظام آموزش و پرورش به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شد و در این راستا مطالعات مختلفی انجام شد.

صافی افزود: جلسات متعددی در اوایل انقلاب تشکیل شد وبا توجه به قرآن کریم و آثار اسلامی رابطه انسان را در چهار بعد ازجمله ارتباط انسان با خود، با خدا، با طبیعت و با جامعه مورد بحث قرارگرفت زیرا هدف نظام اسلامی قرب الی الله است وبر این اساس کتاب ها و مقالات متعددی در زمینه اهداف آموزش و پرورش نوشته شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش  با بیان اینکه در حال حاضر حدود50000 بازنشسته داریم گفت: 62درصد بازنشستگان کشور در وزارت آموزش و پرورش هستند.

صافی در تشریح اقداماتی که برای بازنشستگان انجام شده است، گفت: طبق اساس نامه از حقوق بازنشستگان دفاع می کنیم و با نوشتن نامه از وزیر رفاه، تعاون، هیئت دولت، وزیرکار، صندوق بازنشستگی و وزیر آموزش و پرورش درخواست می کنیم تا امکانات لازم برای بازنشستگان را فراهم کنیم.

وی افزود: اقدام دیگر برای بازنشستگان فراهم آوردن تسهیلات گردشگری است و اقدام دیگر وام بازنشستگان است که در همه استان‏ها سهمیه وام فراهم شده است و همچنین خبرنامه داخلی منتشر می‏کنیم که در این خبرنامه همه فعالیت های بازنشستگان منعکس می شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار