در ماه رجب رگبار رحمت‌ الهی باریدن می‌گیرد و اوج آن در ایام‌البیض است که مومنان در مساجد معتکف می‌شوند و اعمال معنوی مربوط را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۸۶۶۱۶۴۵
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴


خبرگزاری بسیج مازندران، در نشست هماهنگی مراسم اعتکاف در شهرستان نور بر شناسایی و رفع آسیب‌های اعتکاف و ترویج این فرهنگ در جامعه و کیفیت‌بخشی برنامه‌های اعتکاف تأکید شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور ظهر امروز در جلسه هماهنگی مراسم اعتکاف، اظهار کرد: در فضیلت ماه رجب اگر ماه‌ها هم سخنرانی و صحبت شود، تنها بخش کوچکی از فضایل این ماه را می‌توان بر شمرد و بیان کرد.

حجت‌الاسلام علی آزادیان افزود: در ماه رجب رگبار رحمت‌ الهی باریدن می‌گیرد و اوج آن در ایام‌البیض است که مومنان در مساجد معتکف می‌شوند و اعمال معنوی مربوط را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: اعتکاف در دوران قبل از انقلاب فراموش و به برکت پیروزی انقلاب این مراسم پرفیض معنوی احیا شد و در سال‌های اخیر به همت مومنان و مسئولان رواج پیدا کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور با اشاره به اینکه از اعمال اعتکاف است که معتکف نباید از مسجد خارج شود، بنابراین باید برای تهیه وعده‌های سحری و افطاری معتکفان خدمات‌رسانی لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر غذای جسم باید به غذای روح معتکفان توجه بیشتری شود تا کیفیت معنوی مراسم نمایان شود، تصریح کرد: ضمن تأمین بسته‌های فرهنگی، باید آسیب‌های احتمالی شناسایی و برطرف شود.

در ادامه این مراسم سیدرضا حسینی عضو فرهنگی شورای شهر نور بیان داشت: در ماه رجب و بهره‌مندی از فضایل آن باید خود را برای حضور در ماه خدا آماده کنیم، زیرا پاداش ماه رمضان توسط خود خداوند تعیین شده و خود فرمود: من پاداش ماه رمضان هستم.

حجت‌الاسلام سیدصادق حسینی مسئول دفتر امام جمعه شهرستان نور هم در این جلسه با بر شمردن برخی فضایل ماه رجب بر کیفیت‌بخشی مراسم اعتکاف و توجه به معنویت تأکید کرد.

* اعتکاف باید منجر به کادرسازی فرهنگی شود

حجت‌الاسلام میثم رضایی رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان نور، با اعلام آمادگی حضور هیأت‌های مذهبی در میدان‌داری مراسم اعتکاف، اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف باید منجر به کادرسازی فرهنگی شود.

شهردار نور در ابتدای جلسه ضمن خیرمقدم به حاضران در جلسه و کیفی‌سازی مراسم اعتکاف از همکاری همه‌جانبه در برگزاری این مراسم معنوی، گفت: هزینه‌های مالی اعتکاف مساجد شهر نور را شهرداری و شورای شهر نور تقبل می‌کند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها