با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان:

نخستین امام جمعه شهر سودجان معرفی شد

با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد؛ نخستین امام جمعه شهر سودجان معرفی شد.
کد خبر: ۸۶۶۱۳۱۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در سفر به شهر سودجان که به منظور معرفی نخستین امام جمعه این شهر انجام شد، شکل‌گیری نماز جمعه در هر شهر را از مصدایق بارز نزول رحمت و برکت الهی دانست و گفت: خداوند متعال در ماه رجب که ماه نزول رحمت و برکات ویژه الهی بر بندگان است، درب رحمت خودش را بر روی مردم شهر سودجان گشوده و این برکت را عطا کرده است که برای همیشه نماز جمعه در این شهر اقامه شود.

امام جمعه شهرکرد اهمیت و جایگاه نماز جمعه در دین اسلام را بسیار بلند و بی‌بدیل خواند و تصریح کرد: نماز جمعه، خطبه‌هایش، موعظه‌هایش، توصیه‌اش به تقوا، سخن سیاسی و اجتماعی‌اش، مطالبه‌اش از مردم و مسئولان و همه آن چه که در نماز جمعه شکل می‌گیرد، «ذکر» است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: حتی آن کسی که غسل جمعه می‌گیرد و خود را معطر و لباس تمیز بر تن می‌کند و به قصد حضور در نماز جمعه حرکت می‌کند، هر قدمی که بر می دارد در حال ذکر است.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام با تاکید بر این که حضور در نماز جمعه دنیا و آخرت انسان را تأمین می‌کند افزود: اگر واقعاً همه ارکان نماز جمعه از امام جمعه تا مردم و مخاطبان نماز جمعه به محتوای نماز جمعه بهاء بدهند و عمل کنند، قطعا سعادت و رستگاریشان در دنیا و آخرت رقم خواهد خورد و از لغزش‌ها و وسوسه‌های شیطانی دور می‌شوند و رحمت و برکت الهی به سوی آن‌ها ساری و جاری خواهد شد.

امام جمعه شهرکرد نماز جمعه را مایه انسجام و وحدت جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: اجتماع بزرگ نماز جمعه موجب یأس و ناامیدی دشمنان و تودهنی محکم به آن است و به جامعه اسلامی اقتدار می‌دهد و وحدت امت اسلامی را تقویت می‌کند و بصیرت و آگاهی به جامعه اسلامی می‌بخشد.

در ادامه حجت الاسلام حسین محمدزاده امام جمعه شهر سودجان در این آئین خدمت‌گذاری در این سنگر را توفیقی بسیار بزرگ دانست و گفت: سنگر نماز جمعه یک نهاد مردمی است که با وجود مردم این سنگر و نماز برگزار خواهد شد و به یقین بدون وجود شما این نماز از شکوه و عظمت برخوردار نیست.

امام جمعه شهر سودجان گفت: امیدوار هستم با کمک و همکاری شما مردم متدین و ولایت مدار بتوانیم یک نماز جمعه با شکوه در این منطقه برگزار کنیم و به واسطه نماز جمعه شاهد آبادانی و رونق معنوی و مادی در این شهر باشیم.

همچنین حجت‌ الاسلام سیدمرتضی احمدی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در این دیدار ضمن قرائت حکم انتصاب نخستین امام جمعه شهر سودجان گفت: بنا به درخواست اهالی شهر سودجان و تأیید حضرات آقایان علمای اعلام(ایدهم الله تعالی)، حجت الاسلام حسین محمدزاده به مدت سه سال به سمت امام جمعه این شهر منصوب شدند.

وی افزود: با انتصاب امام جمعه شهر سودجان، تعداد ائمه جمعه استان چهارمحال و بختیاری به 25 نفر رسیده است که بسیاری از مناطق دیگر نیز مستعد حضور امام جمعه هستند که در آینده برای آن شهرها نیز برنامه ریزی صورت خواهد گرفت.

مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری، نماز جمعه را تریبون نظام دانست که دوری از آن انحرافدر مسیر حقیقت است و اظهار داشت: پایگاه های نماز جمعه بهترین مکان برای خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان نظام هستند و به همین دلیل تقویت این جایگاه بسیار اهمیت دارد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در بدو ورود به شهر سودجان با حضور در گلزار شهدای این شهر، ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره‌ی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشتند

ارسال نظرات