پرسپوليس با پيروزي 4 بر 2 مقابل استقلال به صدر جدول رده‌بندي ليگ برتر صعود کرد تا در فاصله چهار هفته تا پايان ليگ شانس اول قهرماني باشد.
کد خبر: ۸۶۶۱۲۴۳
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
به گزارش پلايگاه اطلاع رساني سازمان ورزش بسيج، با توقف استقلال خوزستان و ساير مدعيان همه چيز پيش از سوت آغاز دربي سرخابي‌ها به نفع شاگردان برانكو و مظلومي رقم خورد. استقلال و پرسپوليس در حالي عصر ديروز روبه‌روي هم قرار گرفتند كه توقف صدرنشين و ساير مدعيان، بهترين فرصت را برايشان جهت رسيدن به صدر جدول و فاصله گرفتن با مدعيان فراهم كرده بود. استقلال خوزستان كه قبل از بازي‌هاي هفته بيست و ششم صدرنشين ليگ بود، پنج‌شنبه در اهواز روبه‌روي نفت تهران قرار گرفت، مسابقه‌اي كه با تساوي يك – يك تمام شد تا با توقف صدرنشين نتيجه دلخواه ساير مدعيان ثبت شود. عبدالله ويسي هرچند تيمش دو امتياز حساس را از دست داده بود اما از نتيجه راضي بود: «نتايج بالاي جدول باعث شده استرس بالا برود. وقتي امتيازات نزديك به يكديگر است اين حساسيت به وجود مي‌آيد. بد بازي كرديم و همين يك امتياز هم براي ما خوب است.» تراكتورسازي تيم چهارم جدول هم برابر صبا يك – يك شد تا خيال سرخابي‌ها از نزديك نشدن تبريزي‌ها و شاگردان منصوريان به صدر هم راحت شود و تراكتور و نفت با 42 امتياز در همان رده چهارم و پنجم باقي بمانند. در سه بازي ديگر هم ديدارهاي سپاهان و استقلال اهواز و ذوب‌آهن برابر راه‌آهن و سايپا مقابل سياه‌جامگان مساوي شد تا دربي تهران حساس‌تر شود تنها پيروز عصر پنج‌شنبه پديده بود كه 2 بر يك گسترش فولاد را شكست داد. . 

هم امتياز بودن استقلال و پرسپوليس در جدول رده بندي و جنگ دو تيم براي قهرماني باعث شده بود تا ديروز استاديوم آزادي يك روز 100 هزار نفري را تجربه كند. تماشاگراني كه برخي از آنها شب قبل از بازي را پشت درهاي ورزشگاه به صبح رسانده بودند و دراين ميان برخي از هواداران سرخابي مسافتي 26 ساعته را طي كردند تا اين بازي را از نزديك تماشا كنند. مربيان دو تيم هم در نشست خبري پيش از بازي وعده داده بودند كه يك بازي هجومي و بدون ترس را تماشاگران خواهند ديد. مظلومي گفته بود: «تيمم را با ترس به زمين نمي‌فرستم احتياط در دستور كار ما نيست.» برانكو هم همان وعده سرمربي استقلال را داد: «ما ريسك خواهيم كرد و چاره ديگري نيز نداريم.» با اين وعده‌ها ديروز همه در انتظار يك نبرد تماشايي بودند. 

همان‌طور که برانکو و مظلومي وعده داده بودند، دربي 82 ديدني و هيجاني آغاز شد و خبري از بازي‌هاي محتاط‌آميز دو تيم در مسابقات قبلي نبود. نيمه اول بازي دو نيمه متفاوت داشت، نيمه‌اي که پرسپوليسي‌ها از موقعيت‌هايشان به خوبي استفاده کردند و آن‌سو استقلالي‌ها ضرباتشان راهي به چارچوب دروازه سوشا مکاني پيدا نکرد تا قرمزها 45 دقيقه اول را با دو گل برتري برنده به رختکن بروند. در اين نيمه پرسپوليسي‌ها بيشتر حملاتشان را از چپ استقلال برنامه‌ريزي کرده بودند و با نفوذهاي فرشاد احمدزاده و رامين رضائيان با نفوذ از اين جناح بيشتر حملات پرسپوليس شکل گرفت و دو گل قرمزها هم از اين سمت به ثمر رسيد. در سوي مقابل استقلالي‌ها هم بيشتر روي ضربات ايستگاهي و ارسال از جناحين براي گلزني تلاش مي‌کردند. با اين حال برتري هافبک‌هاي پرسپوليس در ميانه زمين باعث شد که قرمزها بتوانند از همان دقايق اوليه جريان بازي را در اختيار داشته باشند و استقلال را به لاک دفاعي بفرستند. بازي هجومي شاگردان برانکو خيلي زود هم جواب داد و مهدي طارمي كه در ليگ پانزدهم ستاره پرسپوليس بوده است توانست گل اول بازي را وارد دروازه رحمتي کند. در دقيقه 8 فرشاد احمدزاده پاس رو به عقب خوبي براي نوراللهي مهيا کرد که ضربه اين بازيکن را رحمتي به طور ناقص مهار کرد و در ادامه مهدي طارمي موفق شد گل اول بازي را به ثمر برساند. قرمزها در دقيقه 35 هم توانستند گل دوم را وارد دروازه رحمتي کنند. در اين دقيقه ارسال ديدني فرشاد احمدزاده براي مهدي طارمي با ضربه سر فوق‌العاده او دومين گل پرسپوليس و مهاجم بوشهري اين تيم را رقم زد. طارمي بعد از اين گل مانند گل اول با نشان دادن تصوير شهيد مدافع حرم، محمد احمد جوان اين گل را هم تقديم اين شهيد كرد. البته پرسپوليس در اين نيمه مي‌توانست به گل سوم هم برسد. در دقيقه 40 خطاي حنيف عمران‌زاده روي محسن بنگر باعث شد تا محسن ترکي به نشانه پنالتي به سود پرسپوليس بدمد، طارمي پشت ضربه پنالتي قرار گرفت اما ضربه مهاجم پرسپوليس را رحمتي دفع کرد تا طارمي در هت‌تريک ناکام بماند. استقلالي‌ها هم در نيمه اول برخلاف دقايق اول بازي پس از دريافت گل، از لاک دفاعي بيرون آمدند و چند حمله خطرناک روي دروازه پرسپوليس خلق کردند. در دقيقه 20 ضربه خسرو حيدري از داخل محوط جريمه به بيرون رفت و در دقيقه 42 هم روي يک ضربه کرنر و در يک رفت و برگشت رضاييان و انصاري ناجي تيم شدند و در دو موقعيت توپ را از روي خط دروازه برگشت دادند تا نيمه اول با برتري 2‌بر صفر پرسپوليس به پايان برسد. 
نيمه دوم هم مانند نيمه اول ديدني از آب درآمد تا 100هزار تماشاگري که به ورزشگاه آمده بودند از تماشاي يک دربي تماشايي لذت ببرند، 45 دقيقه‌اي که زير باران شديد برگزار شد و توپ در جريان اين نيمه بيشتر روي دروازه‌هاي دو تيم در جريان بود و هم آبي‌پوشان و هم سرخپوشان موقعيت‌هاي خوبي براي گلزني داشتند. در نيمه دوم در حالي که استقلالي‌ها براي جبران جلو کشيده بودند، پرسپوليس به گل سوم رسيد. در دقيقه 54 روي ارسال ديدني فرشاد احمدزاده، رحمتي به اشتباه توپ را روي نقطه پنالتي براي رامين رضاييان مهيا کرد و ضربه سر اين بازيکن به گل سوم پرسپوليس تبديل شد، اما آبي‌ها خيلي زود يکي از گل‌هاي خورده را جبران کردند تا اختلاف همان دو گل باشد. يک دقيقه بعد از گل پرسپوليس اين جابر انصاري بود که توانست مرد رفت و برگشت لقب گيرد. او روي اشتباه سوشا مکاني در دفع توپ، دروازه خالي را باز کرد. البته اين پايان کار نبود. در دقيقه 85 محسن مسلمان روي يک ضدحمله گل چهارم پرسپوليس را به ثمر رساند، اما در ادامه استقلال روي يک ضربه پنالتي توسط اميد ابراهيمي به گل دوم رسيد تا در نهايت مسابقه با نتيجه 4 بر 2 به سود پرسپوليس به پايان برسد.
ارسال نظرات