فرماندار خاتم گفت: با توجه به شرايط موجود در كشور و با توجه به تحليلي كه اقتصاد دانان و كارشناسان دارند اقتصاد مقاومتي نياز روز كشور و بخصوص استان يزد است.
کد خبر: ۸۶۶۱۱۸۷
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ محمد زاد رحماني فرماندار شهرستان خاتم گفت :توسعه درون زا مدنظر دولت بوده و تاكيد مقام معظم رهبري و انتخاب سال 1395 به عنوان "اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل" باعث مي شود كه توجه همگان بيشتر معطوف به اين موضوع شود كه خروجي آن رشد شاخص هاي مثبت اقتصادي در پايان سال است.

وي افزود: حمايت از توليد داخل و قرار دادن كشاورزي به عنوان محور توسعه كشور يكي از ابزراهاي اقتصاد مقاومتي است كه در اين راستا نيز دولت تدبير و اميد توجه و نگاه ويژه به كشاورزان بخصوص روستاها به عنوان مولد كشور داشته و مسلما امسال نيز بيشتر از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت.

فرماندار خاتم خاطر نشان كرد: در شهرستان خاتم براي تحقق شعار سال با توجه به اينكه محدوديت هاي آب و زمين و به طور كلي محدوديت هاي منابع طبيعي امكان افزايش افقي توليد (افزايش زير كشت) را نمي دهد، بنابراين برنامه ها اين است كه در شهرستان به سمت افزايش عمودي توليد( افزايش عملكرد در واحد سطح) برويم،علاوه بر اين توسعه صنايع جانبي و تبديلي بخش كشاورزي نيز مانند سال گذشته در دستور كار قرار دارد .

وي اظهار داشت: در بخش صنعت و معدن، كارخانه توليد شمش فولاد به زودي به بهره برداري رسمي مي رسد و همزمان با آن كلنگ احداث كارخانه گندله سازي نيز به زمين خواهد خورد.

وي از بهره برداري از كارخانه كنسانتره آهن اسمالون بخش مروست نيز توسط شركت آريا فاتح خاورميانه در آينده خبر داد.

وي خاطر نشان كرد: استفاده از امكانات خدادادي مانند نور خورشيد نيز در دستور كار قرار دارد و اميدواريم در سال جاري عمليات احداث سه كارخانه توليد انرژي خورشيدي درهراتمروست و دهستان چاهك شروع شود.

خاتم در 240 كيلومتري شهر يزد قرار دارد.

منبع:ایرنا
ارسال نظرات