اجرای طرح نشست های کتاب خوان نقش مهمی در ترویج مطالعه دارد

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مریوان گفت: اجرای طرح نشست های کتاب خوان بسیار مفید و نقش مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه دارد.
کد خبر: ۸۶۶۱۱۱۶
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان، محمد فلاحی امروز در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مریوان در سال جاری اظهار داشت: اجرای طرح هایی که سبب جلب توجه عمومی به مطالعه شود از نیاهای فرهنگی کشور در این حوزه است.

وی با بیان اینکه میزان توجه جوامع به کتاب و مطالعه از شاخص های مهم توسعه فرهنگی است، افزود: هر جامعه ای که برای کتابخوانی و مطالعه اهمیت بیشتری قائل شود مسیر توسعه را سریعتر می پیماید.

فلاحی با تاکید بر لزوم رفع موانع کتابخوانی در کشور گفت: باید با اجرای طرح های مفید و کاربردی زمینه جذب اقشار مختلف جامعه را به سمت و سوی کتابخوانی فراهم کنیم.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مریوان ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان نسل جدید را مهم برشمرد و عنوان کرد: این قشر آینده سازان کشور هستند که باید در این زمینه به آنها توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید وضعیت مطالعه در مریوان ارتقا یابد، اظهار داشت: باید با برنامه ریزی اساسی و همکاری مسئولان و مردم زمینه رفع موانع حوزه کتابخوانی را در این شهرستان فراهم کرد.

فلاحی خواستار حمایت بیشتر مسئولان از کتابخانه های عمومی شد و تصریح کرد: همه باید از نهادی که در راستای ارتقای سطح آگاهی و بصیرت جامعه فعالیت می کند حمایت کنیم.

گفتنی است؛ هم اکنون شهرستان مریوان داری سه كتابخانه عمومی نهادی با بیش از 55 هزار نسخه كتاب و بیش از دو هزار و 370 عضو است.

ارسال نظرات