نخستین همایش کشوری یادبود شهدای دیوان‌دره در گلوگاه برگزار می‌شود

‎ برگزاری نخستین همایش کشوری گرامی‌داشت شهید سید ابوالحسن موسوی و چهار هم‌رزم شهید او در دیوان دره، روز پنج‌شنبه در گلوگاه می شود.
کد خبر: ۸۶۶۱۰۰۲
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹



خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج گلوگاه، نخستین همایش کشوری یادبود شهدای دیوان‌دره با محوریت گرامی‌داشت شهید سید ابوالحسن موسوی خورشیدی و چهار هم‌رزم این شهید ساعت۹ صبح روز پنج‌شنبه ۲۶ فروردین در روستای خورشیدکلا برگزار می‌شود.
شهید ابوالحسن موسوی خورشیدی در سال۱۳۳۹ در روستای خورشیدکلا از توابع شهرستان گلوگاه در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود.

شهید بزرگوار دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه این روستا و مقطع متوسطه را در گرگان با معدل بالا سپری کرد و جزو دانش‌آموزان ممتاز بود، او در ۱۶ سالگی به دلیل هوش بالا در دانشگاه قبول شد، ولی به دلیل سن کم اجازه ورود به دانشگاه را نداشت، تا اینکه در سن ۱۷ سالگی وارد دانشگاه علم و صنعت ایران شده و در رشته مهندسی برق مشغول تحصیل شد.

این شهید بزرگوار در یک‌سالی که اجازه تحصیل در دانشگاه را به دلیل سن کم نداشت؛ بنا به احساس تکلیف به منطقه کردستان عزیمت کرد، ابتدا در دیوان‌دره به عنوان معلم و بعد به جذب نیروهای انقلابی پرداخت.

وی در این مدت در واحد اطلاعات فعالیت های چشمگیری داشت و به عنوان مشاور عالی سیاسی امنیتی استاندار وقت کردستان معرفی شد.
شهید موسوی در تاریخ ۱۸ فروردین ۶۲ در درگیری و تعقیب و گریز با منافقان کوردل در حوالی جلین گرگان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید نجف یوسفی، شهید حمید محمدی، شهید بهزاد همتی، شهید سیدرضا حسینی هم‌رزمان شهید موسوی در دیوان‌دره بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها