عضو انجمن ماشین سازان صنعت پتروشیمی آلمان با اشاره به حضور در نمایشگاه ایران پلاست گفت: سهم خود را از شرکت‌های چینی در بازار ماشین سازی ایران بازپس می گیریم.
کد خبر: ۸۶۶۰۹۱۵
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، «اولریش رایفن هویزر» عضو انجمن ماشین سازان صنعت پتروشیمی آلمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به لغو تحریم‌ها و ورود ایران به فضای برجام، شرکت‌های ماشین‌سازی صنایع پلاستیک آلمان به دنبال بازپس گیری سهم خود در بازار صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلاستیک ایران هستند؟ گفت: از این موضوع به درستی آگاه هستیم و دلیل حضور انجمن ماشین‌سازان آلمان در دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست به منظور بازپس‌گیری سهم خود در بازار ایران است.

رایفن هویزر ادامه داد: ماشین‌سازان آلمانی قصد دارند که بار دیگر به بزرگترین صادرکننده انواع ماشین‌آلات تزریق پلاستیک و ماشین‌آلات مرتبط با صنایع تکمیلی پتروشیمی به ایران تبدیل شوند و باید به این نکته اشاره کنم که مهمترین برگ برنده ماشین‌سازان آلمانی برای حضور در بازار ایران، بالا بودن کیفیت استاندارد تولید انواع ماشین‌آلات نسبت به سایر کشورهای جهان است.

این مقام آلمانی همچنین در پاسخ به این پرسش که در طول دوران تحریم شرکت‌های ماشین‌ساز چینی از غیبت ماشین‌سازان آلمانی حداکثر استفاده را کرده‌اند و توانسته‌اند بخش عمده‌ای از بازار ایران را در اختیار بگیرند، اظهار داشت: از نظر استاندارد و کیفیت، ماشین‌سازان چینی به پای ماشین‌سازان آلمانی نمی‌رسند و قابل مقایسه نیستند.

رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه کا دوسلدورف آلمان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه ماشین‌سازان ایرانی اخیراً پیشنهاد کرده‌اند که در دوره پساتحریم به منظور انتقال دانش فنی، شرکت‌های ماشین‌ساز ایرانی و آلمانی با یکدیگر جوینت شوند، بیان کرد: از این پیشنهاد تعجب می‌کنیم زیرا تاکنون جوینت و مشارکت بین ماشین‌سازان ایرانی و آلمانی سابقه نداشته است.

رایفن هویزر در توجیه این اظهارنظر خود تاکید کرد: مهمترین دلیل، تفاوت سطح تکنولوژی و استانداردها بین ماشین‌سازان صنعت پلاستیک ایران و آلمان است و باید قبول کنیم که شرکت‌های ماشین‌ساز آلمانی بالاترین استاندارد را در بین کل شرکت‌های ماشین‌سازی جهان دارند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری که آیا شرکت‌های ماشین‌ساز آلمانی که قصد بازگشت و سرمایه‌گذاری در صنعت ماشین‌سازی پلاستیک و پلیمری ایران را دارند از بازگشت تحریم‌ها نگران نیستند، بیان کرد: قطعاً نگرانی نداریم که در تهران حضور یافته‌ایم اما باید به این نکته اشاره کنم که با وجود اعلام لغو تحریم‌های ایران، هنوز تحریم‌های مالی و بانکی به طور کامل لغو نشده است و محدودیت‌هایی برای مبادلات بانکی و مالی بین شرکت‌های ماشین‌ساز ایرانی و آلمانی وجود دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه کا دوسلدورف آلمان ادامه داد: یکی از مهمترین چالش‌های پیش‌روی صنعت ماشین‌سازی در ایران و حضور شرکت‌های صاحب برند در این بازار، رقابتی نبودن بازار است زیرا وجود برخی از دلالان و واسطه‌ها، مانع ارتباط مستقیم تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در بازار ایران خواهند شد با این وجود چشم‌انداز فعالیت و همکاری‌های شرکت‌های ماشین‌ساز ایرانی و آلمانی روشن است و با توجه به سوابق تاریخی دو کشور و جوان بودن مردم ایران، انتظار افزایش تقاضا در بلندمدت در بازار ماشین‌سازی ایران را داریم.

ارسال نظرات