امام جمعه برازجان:

مکتبی بودن، مردمی بودن و داشتن فرمانده الهی نقاط تمایز ارتش ما با ارتش­ های دنیاست

امام جمعه برازجان در خطبه­های نماز جمعه این هفته برازجان گفت: مکتبی بودن، مردمی بودن و داشتن فرمانده الهی نقاط تمایز ارتش ما با ارتش­های دنیاست.
کد خبر: ۸۶۶۰۸۸۴
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

























به گزارش خبرنگار بسیج دشتستان، حجت الاسلام حسن مصلح اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، قوی­ترین ارتش هم از جهت نیروی انسانی، هم از جهت روحی و فکری و هم از نظر تجهیزات را داریم که دشمنان ما جرأت تهدید و تجاوز را به خود نمی­ دهند و ارتش و سپاه ما مقتدر و توانمندتر از پیش، آماده دفاع از میهن، انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن هستند.

وی در ادامه با اشاره به 13 رجب سال روز میلاد امام علی (ع) به تشریح برخی از القاب آن حضرت پرداخت و تصریح کرد: یکی از القاب آن حضرت، ابوتراب است که نبی مکرم اسلام (ص) در پاسخ به ابن عباس درباره علت این نامگذاری فرمودند: از آن جهت علی (ع) به این عنوان نامیده شده است که صاحب زمین و حجت خدا بر اهل زمین بعد از رسول خداست و بقای زمین و آرامش زمین به وجود ایشان هست.

خطیب جمعه برازجان یعسوب الدین و یعسوب المؤمنین را از دیگر القاب آن حضرت عنوان و اذعان کرد: یعسوب یعنی ملکه زنبوران عسل که از همه قوی­ تر و هوشیارتر است و جلوی در ورودی کندو می­ ایستد و دهان هر زنبوری که عبور می­ کند را می­ بوید اگر بوی بدی به مشامش برسد می­ فهمد که از گیاه بدی استفاده کرده لذا بر در کندو او را می­ افکند تا زنبورهای دیگر عبرت بگیرند. در روایت داریم که حضرت علی (ع) نیز جلوی در ورودی بهشت می­ ایستد و دهان مردم را می­ بوید و هر کس که از او بوی دشمنی با اهل بیت پیغمبر (ص) بر مشام برسد او را در آتش دوزخ می­ افکند.

امام جمعه برازجان صفت امیرالمؤمنین (ع) را صفت اختصاصی امام اوّل شیعیان عنوان و خاطرنشان کرد: این صفت اختصاص به آن حضرت دارد و کس دیگری حق ندارد این عنوان را بر خود بگذارد تا جایی که حتی سایر امامان نیز از این لقب استفاده نمی­ کردند. و رسول خدا (ص) نیز در این باره می­ فرماید: اگر مردم می­ دانستند حضرت علی (ع) از چه زمانی امیرمؤمنان نامیده شده­ اند هرگز فضایل آن حضرت را انکار نمی­ کردند. امیرالمؤمنین علی (ع) آن گاه این لقب را گرفت که آدم (ع) بین روح و جسد بود و هنوز آفرینش او کامل نشده بود.

حجت الاسلام مصلح در خطبه دوّم سنت اعتکاف را یکی از سنت­ های نبوی دانست و افزود: این سنت حسنه به برکت انقلاب اسلامی احیا شده است تا مؤمنان بتوانند در این مراسم خودسازی فشرده و کوتاه شرکت کرده و از آثار معنوی آن نهایت استفاده را ببرند.

وی همچنین با اشاره به دوّم اردیبهشت سال روز اعلام انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: اصلی­ ترین خصیصه انقلاب اسلامی، بُعد فرهنگی آن بود که باعث شد چنین انقلاب عظیمی را بیافرینند و در تداوم آن نیز موضوع فرهنگ و بینش نقش مؤثری داشته است تا جایی که دشمنان ما با فهمیدن این موضوع که از حیث نظامی و سیاسی توان مقابله با این انقلاب را ندارند قصد دارند با نفوذ، تهاجم و شبیخون فرهنگی باورهای جوانان و مردم ما را نشانه گرفته و فاسد کنند که به یاری خداوند در این امر نیز موفّق نمی­ شوند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات