نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: موقعیت هیچ ارتشی با موقعیت ارتش جمهوری اسلامی برابری نمی‌کند و ارتش با اذن الهی زینت حاکمان، مدافع مردم و عزت دین است.
کد خبر: ۸۶۶۰۸۲۰
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه، با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، دوری از محرمات و اطاعت از دستورات خداوند متعال اظهار داشت: با توجه به نزدیکی سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر، باید این مراسمات به طور شایسته انجام شده تا مقام امیرالمومنین(ع) بیش از پیش به جهانیان نشان داده شود.

وی با اشاره به روز 29 فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال 58 عده‌ای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خواستار انحلال ارتش جمهوری اسلامی بودند و امام خمینی(ره) با کیاست و دانش خود نه تنها با این موضوع به شدت مخالفت کرده بلکه روز 29 فروردین را به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کردند تا جلال و شکوه این نظام را بیش از بیش نشان دهند.

قریشی بیان کرد: 29 فروردین نشان دهنده اقتدار ارتش ایران اسلامی است و مسئولان و نظامیان باید با برگزاری مراسمات و رژه‌های خیابانی قدرت خود را به همگان نشان دهند که یکی از افتخارات ایران اسلامی است چون در جهان موقعیت هیچ ارتشی با موقعیت ارتش جمهوری اسلامی برابری نمی‌کند و ارتش با اذن الهی زینت حاکمان، مدافع مردم و عزت دین است.

وی خاطرنشان کرد: به غیر از ارتش ایران هیچ یک از ارتش‌های دنیا از مسئله مهم عزت دین برخوردار نبوده و ارتش جمهوری اسلامی تنها ارتشی است که در رژه‌های خود از مقابل قرآن کریم عبور و به آن ادای احترام می‌کنند و بنابراین نظامیان ارتشی باید به مقدس بودن این لباس افتخار کنند که مایه مباهات کشور و مردم هستند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به موضوع انتخابات در کشور تصریح کرد: در این رابطه در برخی از شهرها انتخابات به دور دوم کشیده شده و باید به این دوره از انتخابات همانند دوره اول اهمیت داده شود و علاوه بر آن به وظیفه شرعی و ملی خود چنانکه در مرحله نخست عمل شده در این دوره نیز عمل کرده و مجددا در پای صندوق‌های رای حاضر شویم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بی‌شک با حضور دوباره در پای صندوق‌های رای باید وحدت بین مسلمانان را بیش از پیش نشان داده و فرد اصلح را با بیشترین آرا به مجلس فرستاد که این حضور خود، رضایت الهی را در پی دارد و اگر کسی کوتاهی کند نشانه این است که فرد در انجام عمل کوتاهی کرده و وظیفه خود را به پایان نرسانیده است.

وی با تاکید بر اینکه در مراکز درمانی باید به موضوع مهم رعایت محرم و نامحرم توجه کرد گفت: البته این موضوع در مورد تمامی قشر پزشکی صدق نکرده و عده‌ای این موضوع را رعایت می‌کنند و با توجه به اهمیت موضوع باید در سطح کلی، مسئولان به این مسئله رسیدگی کنند چون پزشکان همیشه نسبت به بیماران محرم نیستند و تنها در صورت ضرورت و عدم وجود فرد محرم چنین امری امکان‌پذیر است.

امام جمعه ارومیه افزود: اگر احکام دین و دستورات الهی برای ما مسلمانان معیار است باید از وقوع چنین اتفاقاتی پیشگیری کنیم و مسئولان مربوطه و نظام درمانی باید نهایت تلاش خود را بکنند تا محیطی پر از آرامش ایجاد شود.

ارسال نظرات