رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول :هنرمندان می توانند با بهره گیری از مفاهیم قرآن که چراغ هدایت است الگو سازی نمایند و سبکهای زندگی اسلامی- ایرانی را به نحو ماندگاری ترویج دهند.
کد خبر: ۸۶۶۰۷۶۲
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ نورالله عبادالهي رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول در گفتگويي بمناسبت هفته هنر انقلاب اسلامي اظهار كرد: هنرمندان در ترویج گفتمان ، مقابله با خصومت‌های دشمنان و تغییر موازنه های فرهنگی، هنری، ادبی نقش و وظیفه سنگینی بر عهده دارند و با توجه به محبوبیت مردمی هنرمندان و مهارتهای خاص فرهنگی و هنري كه در بطن اين قشر از جامعه وجود دارد مي توانند نقش بسزايي در هدایت و الگو پذيري جهت تبیین فرهنگ ناب اسلامی و ارزشهای انقلاب در جامعه ايفا نمايند.

وي تصريح كرد: مقام معظم رهبری (مد ظله العالي) همواره در بياناتشان درسالهاي اخير به نقش موثر هنر و هنرمندان در فرهنگ سازی و ترویج الگوهای مناسب با زبان هنر تاكيد داشته اند و هنر را به عنوان پر نفوذ ترین و موثر ترین زبان یاد کرده اند.

عبادالهي ادامه داد: هنرمندان می توانند با بهره گیری از مفاهیم قرآن که چراغ هدایت است الگو سازی نمایند و سبکهای زندگی اسلامی- ایرانی را به نحو ماندگاری ترویج دهند.

اين مسئول اذعان داشت : در تمامی هنرها اگر هنرمندان متعهدانه وارد شوند آثار بدیع و بزرگی را خلق می کنند و می توانند ساليان متمادي به جامعه بشریت خدمات شاياني را ارائه نمايند.

وي خاطرنشان كرد:آثار به جا مانده از گذشتگان در قالب معماری ، کاشی کاری و مجسمه سازی شاهکارهای هنری است که مفاهیم و اعتقادات گذشتگان را به خوبی به مردم امروز نشان می دهد و حتي سنگ بناها ، کتیبه ها و نوشته های حكاكي شده بر روی سنگ و نقوش سنگ بناها و دیوان شاعران نامی همچون فردوسی، حافظ و سعدی مفاهیم بلندی را به تصویر کشیده اند.

هنرمند بسيجي شهرستان چرداول با بيان اينكه هنرمند می تواند فرهنگ و سبکهای ایرانی اسلامی ناب را در قالبهای جذاب، موثر و تاثيرگذار در جامعه ماندگار کند اظهار داشت:هنرمند با استفاده از توان هنری ،جاذبه فرهنگی- اجتماعی و توانمندی بالا در قلم فرسایی و نگارش که به آن مجهز است می تواند آموزشگر و الگویی مناسب و چیره دست در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی باشد .

وي در پايان اين گفتگو اظهار داشت :هنرمندان با مقاله نویسی، نگارش كتاب هاي آموزنده و تاثيرگذار، تولید آثار هنری، بازیگری، تئاتر ، فیلم و دیگر جنبه های فرهنگ و هنر مي توانند در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال مقام معظم رهبري مثمر ثمر واقع شوند.


ارسال نظرات