گویی چند سالی است که اقشار مختلف مردمی با تحمل مشقت و رنج زیاد کمر همت را برای تحقق اقتصاد مقاومتی بسته‌اند و در این راه از مسئولین نیز سبقت گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۶۶۰۶۹۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، پس از اینکه مقام‌معظم رهبری نسبت به تحقق اقتصادمقاومتی تاکید کردند اقشار مختلف مردمی به حد توان خود کمر همت را برای تحقق این امر بستند و توانسته‌اند در مسیر حررکت از مسئولین پیشی بگیرند.

آنان که با خودباوری به ایفای نقش خود پرداخته‌اند و علاوه بر چرخش چرخ اقتصادی خانواده به اقتصاد کشور نیز کمک می‌کنند و واژه "ما می‌توانیم" را در عمل ثابت کردند.

کم نیستند آدم‌هایی که در این گوشه خاکی به این ماموریت خویش پرداختند و تنها ما تعداد معدودی از آنان را می‌شناسیم، کمیجان دیار مردمان سخت کوش و زحمتکشی که برای کسب روزی حلال تلاش بی‌وقفه‌ای را آغاز کرده‌اند.

آقایان عزیزی و بختیاری دو کارآفرین خلاق خطه کمیجان که با پشتکار و ممارست موفق به را‌ه‌اندازی اولین کارگاه تولید پلاستیک در کمیجان شدند.

آنان با پیروی از منویات مقام‌معظم رهبری با تکیه بر توانایی‌های خویش و بی‌انکه هیچ گونه تسهیلاتی را دریافت کنند کار خود را آغاز کردند با دنیایی از امید و ایمان که تلاششان به ثمر خواهد نشست.

اولین کارگاه تولید کیسه‌های نایلونی در میلاجرد کمیجان به همت بسیجیانی راه‌اندازی شده که با خودباوری در هر عرصه تاریخ این کشور نشان داده‌اند که اگر باور داشته باشیم می‌توانیم هر ناممکنی را ممکن ساخت.

حسن بختیاری مسئول پایگاه بسیج خاتم‌النبیاء شهر میلاجرد به همراه یکی از دوستن خویش به نام علی‌اکبر عزیزی که با هدف اشتغالزایی و کسب درآمد کمر همت بسته و اقدام به راه‌اندازی کارگاه می‌کند، او که در ابتدا منتظر است تا شهرک صنعتی این شهر از سوی مسئولین افتتاح شود زمانی که فرمان ولی‌فقیه را مبنی بر لزوم توجه و تحقق اقتصادمقاومتی می‌شنود آن را لبیک گفته و وارد میدان عمل می‌شود.

برای آغاز با یکی از دوستان نزدیک خود مشورت و از او طلب یاری می‌کند، دستی که به کمکش می‌شتابد تا در این مسیر یاری‌گرش باشد و توان ادامه مسیر را دو چندان نماید.

برای آغاز موانع زیادی را سپری کردند تا در نهایت با خرید تجهیزات لازم و دستگاه‌های مورد نیاز برای کارگاه در اسفندماه سال 94 فعالیت خود را آغاز کردند و موفقیت را به بهار گره زدند به گونه‌ای که تا به امروز توانسته‌اند استانداردهای لازم را برای تولید محصول خود کسب کنند.

تا این لحظه هیچ حمایتی را از سوی مسئولین به یاد ندارند اما یک درخواست دارند شاید صدایشان شنیده شود، شهرک صنعتی شاید کمترین خواسته‌ای که مردم منطقه میلاجرد از مسئولین دارند همین باشد تا با اتکا به نیروی خویش کار و رزقی حلال را آغاز کنند و با احداث این شهرک بازاریابی محصولات تولیدی‌شان بهتر شده و با به گردش درآوردن چرخ تولید، اقتصاد منطقه را رونق بخشند.

جوانانی که شاید امید و آرزوهای خویش را برای آینده بهتر در این شهرک می‌بینند، شهرکی که در این سال‌ها هنوز برای مسئولین جدی تلقی نمی‌شود تا شاهد بسترهای لازم برای اشتغال جوانان این خطه باشد.

کارگاه کوچک تولید نایلون در میلاجرد در این مدت کم و با وجود یک دستگاه لازم برای کار ولی هنوز نعمات بی‌شماری را نصیب جوانان منطقه کرده چراکه توانسته برای 10 نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم رزق حلال را به ارمغان آورد و نور امید را در دلشان روشن نگه دارد.

تولیدی که به شکرانه عنایت و رحمت پروردگار عالم روزانه 400 کیلو نایلون و 12 هزار پلاستیک معمولی را تولید می‌کند و به طور میانگین بیش از 20 میلیون ریال درآمد ناخالص را نصیب صاحبان خویش می‌سازد.

کلام آخر این کارآفرینان برای دیگر جوانان این مرز و بوم در یک جمله خلاصه می‌شود و آن اینکه با تعیین هدف تلاش کنند چراکه با داشتن هدف با انگیزه و توکل بیشتری می‌شود در مسیر اینده گام برداشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات