رییس اداره دامپزشکی مهریز گفت: بر اساس این گزارش، طی بازرسی های بهداشتی و شرعی کارشناسان شبکه مهریز بر روند استحصال گوشت قرمز میزان 8هزار و 400 کیلو گرم گوشت آلوده در کشتارگاه دام معدوم شده است.
کد خبر: ۸۶۶۰۶۶۱
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: رییس اداره دامپزشکی مهریز گفت: شبکه دامپزشکی این شهرستان در راستای اجرای اهداف و سیاست های سازمان دامپزشکی کشور و با بهره مندی از ناظرین شرعی و بهداشتی دامپزشکی، نظارت بر سلامت دام ها قبل از ذبح، بررسی سلامت لاشه ها و حمل بهداشتی را در کشتارگاه دام مهریز به اجرا در می آورد.

مجتبی آغاز افزود:شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز در راستای اجرای اهداف و سیاست های سازمان دامپزشکی کشور و با بهره مندی از ناظرین شرعی و بهداشتی دامپزشکی، نظارت بر سلامت دام ها قبل از ذبح، بررسی سلامت لاشه ها و حمل بهداشتی را در کشتارگاه دام مهریز به اجرا در می آورد. طی همین روند در سال 1394 تعداد بیش از91هزار راس نظارت بهداشتی و شرعی بر روی دام های سبک و سنگین کشتار شده در کشتارگاه مهریز صورت گرفته است.

وی در ادمه افزود: در کشتارگاه پس از کشتار، لاشه ها مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت تایید سلامت، ممهور به مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی می شوند و بعد از نگهداری در پیش سرد با حفظ موازین بهداشتی به وسیله خودروهای مجهز به سردخانه به مراکز عرضه حمل می گردند.

بر اساس این گزارش، طی بازرسی های بهداشتی و شرعی کارشناسان این شبکه بر روند استحصال گوشت قرمز میزان 8هزار و400کیلو گرم گوشت آلوده در کشتارگاه دام معدوم شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نظارت کارشناسان دامپزشکی بر روند کشتار و حمل اشاره نمود و گفت: کشتار غیر اصولی بدون نظارت بهداشتی مخاطره آمیز است و می تواند منجر به بروز بیماری های مشترک و به خطر افتادن سلامت افراد شود به همین دلیل از شهروندان خواهشمندیم از ذبح دام در خارج از کشتارگاه و یا خرید گوشت های فاقد مهر بهداشتی و کشتار شده در خارج کشتارگاه جدا خودداری نمایند.

ارسال نظرات