همایش «طلیعه حضور» با شرکت 200 طلبه خواهر از چهارمحال و بختیاری، به میزبانی شهر مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۰۶۴۰
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در همایش «طلیعه حضور» که با شرکت 200 طلبه خواهر از این استان به میزبانی شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: این همایش همه ساله ویژه طلاب تازه ورود برای تجدید پیمان با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه شریف) و برای ماندن در مسیر اهل بیت(علیه السلام) صورت می گیرد.

وی با اشاره به ماه رجب و جایگاه نورانی و باعظمت این ماه، تصریح کرد: به یقین کسی که توفیق حضور در این ماه را پیدا کند، ماه شعبان را درک خواهد کرد و کسی که این دو ماه را درک کند، خود را برای حضور در ماه مهمانی خداوند آماده و مهیا خواهد ساخت و این یک فرصت الهی است که نباید از آن غافل شد.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله) به امیر مؤمنان(علیه السلام) اظهار داشت: اسلام دین برهنگی است، لباسش تقوا، اساسیه خانه آن هدایت، زینتش حیا و ستونش پارسایی است.

وی عمل صالح را دلیل اسلام و ملاک مسلمانی دانست و ابراز داشت: اسلام بر پایه دوست داشتن پیامبر خاتم(صل الله علیه و آله) و اهل بیت(علیه السلام) بنا شده است و این دوست داشتن را نمی توان تنها با ادعا و شعار محقق ساخت.

امام جمعه بلداجی با تأکید بر این که طلاب باید از بدو ورود به حوزه، آینده و هدف خود را مشخص کنند، تصریح کرد: طلاب باید بدانند که هدف آن ها از ورود به حوزه دفاع از ارزش ها و اصول اسلامی است تا در سایه این اصول بتوانند زندگی خود و دیگران را خدایی کنند.

این مقام مسؤول با اشاره به نقش اثرگذاری طلاب خواهر در جامعه خاطرنشان کرد: به یقین طلاب خواهر در مرحله نخست در سطح خانواده خود و در مرحله بعد در سطح فامیل و آشنایان و سپس در بین عموم مردم و جامعه اثرگذار خواهند بود و این مهم ترین رسالت طلاب خواهر است.

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این طلاب خواهر باید از همین آغاز تحصیل تصمیم بگیرند و هدف نهایی را برای خود مشخص کنند تا موفق شوند، افزود: به یقین هر چه قدر تصمیم قوی تر باشد، توفیق الهی نیز بیشتر نصیب آن ها خواهد شد.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به این که حوزه علمیه خواهران این استان از 4 سال پیش به صورت رسمی آغاز به کار کرده است و در این راستا همه توان خود را برای فراهم آوردن امکانات جهت رفاه حال طلاب به کار بسته است، گفت: اگر چه همه کارهایی که انجام شده است در شأن طلاب خواهر نیست اما به لطف الهی مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان در هر زمینه ای که ورود پیدا کرده است در سطح کشور خوب درخشیده و جز استان های برتر قرار گرفته و این جای قدردانی دارد.

وی با بیان این که در سال های گذشته اقدامات بسیار خوبی در زمینه عمرانی در سطح حوزه های علمیه خواهران استان صورت گرفته است، اظهار داشت: به حمدالله در جشنواره های علمی و در هر کجایی که بنا بر این بوده است که ورود پیدا کنیم، در سطح کشور خوب درخشیده ایم و این مرهون تلاش های شبانه روزی همه مجموعه است.

امام جمعه بلداجی با تأکید بر این که طلاب باید بکوشند گام نخست را با معرفت هر چه بیشتر بردارند، تصریح کرد: قدر این مجموعه معنوی را باید دانست و از فرصت های نورانی آن در راستای ترویج معارف اسلامی نهایت بهره را باید برد.

ارسال نظرات