خبرهای داغ:
مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه در مقوله نفوذ با پروژه عملیات روانی، یک پیوستگی عمیق معناداری مشاهده می‌شود، گفت: امروزه از طریق فضای مجازی و سایبری، گروه‌های اجتماعی، اینترنت، ماهواره و رسانه، عملیات وسیع نفوذ در حال محقق شدن است و نسل جوان ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۶۰۵۴۹
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
به گزارش خبرگزاري بسیج از همدان، ‌حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور امروز در همايش سیاسی «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در شهرستان ملایر، بیان داشت: زمانی‌که جنگ نظامی، تخریب از درون و تحریم کارساز نباشد، مهمترین و مؤثرترین راه نابودی نظام‌های سیاسی دنیا، مقوله نفوذ دشمنان در داخل بدنه آن نظام‌ها است.

وی با بیان اینکه تنها راه تخریب کامل یک بنا و ساختمان، تخریب فنداسیون و ستون‌های اصلی آن است، افزود: دشمنان در طول 38 سال عمر انقلاب اسلامی برای نابودی این نظام از انواع تهدیدها، تحریم‌های اقتصادی، ترور، هجوم و دسیسه استفاده کردند اما نتوانستند این نظام را منهدم کنند و حالا بر روی مقوله تخریب از درون را متمرکز شده‌اند.

نماینده منتخب مردم قم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از عرصه‌های کلیدی نفوذ، عرصه فکری و اندیشه‌ای است، ادامه داد: در این حوزه هدف عملیات روانی، تغییر فکر و باورهای افراد جامعه هدف بوده و امروز در کشورهای مختلف دنیا نمونه‌های فراوانی از عملیات روانی جایگزین جنگ روانی شده است.

وی با بیان اینکه در عملیات روانی، آماج متنوع و متعدد می‌شود و خودی، دشمن و بی‌طرف را به طور یکسان شامل خواهد شد، افزود: نمونه این امر را می‌توان در حمله آمریکا به افغانستان و عراق و تسخیر آنها برای کنترل نظام جمهوری اسلامی مشاهده کرد.

ذوالنور خاطر نشان کرد: کل بودجه ایران در سال‌جاری 270 هزار میلیارد تومان معادل 90 میلیارد دلار است این در حالی است که بودجه نظامی آمریکا در سال‌جاری 800 میلیارد دلار بوده که 9 برابر کل بودجه ایران است.

* سوریه و غزه خاکریز و خط مقدم جمهوری اسلامی ایران است

وی یادآور شد: 36 پایگاه نظامی آمریکا در اطراف ایران مستقر شده که نزدیک‌ترین آن در بحرین و دورترین آن در جزیره دیگو گارسیا اقیانوس هند است و بالاترین رقم بودجه نظامی آمریکا، در منطقه خاورمیانه هزینه می‌شود.

نماینده منتخب مردم قم در مجلس دهم با بیان اینکه این بودجه از طریق مالیات‌های سنگین دریافتی از مردم آمریکا تامین می‌شود، اظهار کرد: دولتمردان و سیاست‌مردان آمریکا از طریق عملیات روانی موفق به دریافت و تأمین این بودجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه در عملیات روانی، فکر، اندیشه، احساس، کنش و رفتار مخاطبان باید همانی باشد که نیروی برنامه‌ریز مهاجم می‌طلبد، تصریح کرد: اگر امروز جوانان ما و سربازان مدافع حرم در سوریه و عراق با تکفیری‌ها و تروریست‌ها نجنگند باید داخل مرزهای ایران با دشمنان بجنگیم.

وی با اشاره به اینکه سوریه، لبنان و غزه، خاکریز و خط مقدم جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، ادامه داد: آمریکا از طریق عملیات روانی فکر و ذهن برخی از جوانان ما را طوری هدایت می‌کند که نسبت به عملکرد خاورمیانه نگاهی مثبت داشته و نسبت به حضور سربازان مدافعان حرم در سوریه، لبنان، غزه و عراق، معترض باشند.

ذوالنور با بیان اینکه در مقوله نفوذ با پروژه عملیات روانی، یک پیوستگی عمیق معناداری مشاهده می‌شود، افزود: امروزه از طریق فضای مجازی و سایبری، گروه‌های اجتماعی، اینترنت، ماهواره و رسانه، عملیات وسیع نفوذ دارد محقق می‌شود و نسل جوان ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به مقوله نفوذ فرهنگی، ادامه داد: امروز سرورهای آمریکا و اسرائیل، محتویات پیامک‌ها و جستجوهای ما را در فضای مجازی و اینترنت پیگیری و رصد کرده و علاقه، ذائقه و نگاه و باور ما را تحت نظر دارند و روی آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

* در نفوذ فرهنگی، فرهنگ دینی و ملی در استحاله قرار می‌گیرد

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مقوله اقتصاد یک محیط راهبردی در کل دنیا محسوب می‌شود و همانند شمشیر دولبه عمل می‌کند، گفت: امروز شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ دنیا با سرورهای جاسوسی آمریکا و اسرائیل در ارتباط هستند و از طریق آنها روی اقتصاد ایران تأثیر می‌گذارند.

ذوالنور اظهار کرد: در عملیات نفوذ فرهنگی، سبک زندگی ایرانی اسلامی دچار تغییر شده و فرهنگ دینی، بومی و ملی ما در استحاله قرار می‌گیرد و فرهنگ مهاجم غربی جایگزین آن می‌شود.

وی نمونه‌های عملیات نفوذ دشمنان را در حوزه‌های علمی، امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی تشریح کرد و افزود: در نفوذ سیاسی دشمنان روی رهبران جامعه و خواص و نخبگان کشور متمرکز می‌شوند.

ذوالنور موفقیت‌های چشمگیر ایران در حوزه هوا فضا، برد موشکی، انرژی هسته‌ای و سلول‌های بنیادی را نتیجه اتصال به رهبری و داشتن روحیه تفکر و فرهنگ بسیجی و جهادی و تحقق شعار "ما می‌توانیم" دانست.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها به رئیس جمهور تأکید کردند که اگر کالایی از غربی‌ها خریداری می‌شود باید حتما تکنولوژی و فرمول ساخت آن نیز خریداری شود تا در آن زمینه به خودکفایی برسیم و وابسته به غرب نباشیم.

ذوالنور با استناد به سخنان مقام عظمی ولایت تصریح کرد: دو نوع نفوذ فردی و تشکیلاتی داریم و نفوذ تشکیلاتی و جریانی، بدترین و خطرناک‌ترین نوع نفوذ است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی از شهرهای کشور، خاطر نشان کرد: در این دور باید نظارت، بصیرت و اهتمام مضاعفی صورت بگیرد و مردم آگاهانه با شور و شعور سیاسی همچون گذشته در صحنه حاضر شوند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات