مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان:

رسانه‌ها نقش مهمی در انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان دارند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: دوران دفاع مقدس پشتوانه اقتدار و عزت کشور است و رسانه‌ها می‌توانند با انتقال واقعیات آن دوران به نسل جوان به پایداری انقلاب اسلامی کمک کنند.
کد خبر: ۸۶۶۰۴۴۴
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان ، محمدرضا شرفبیانی سه‌شنبه شب به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در دیدار چند تن از مسئولان فرهنگی و هنری ، هنرمندان و خبرنگاران با آمنه حسینی‌سراب، هنرمند جانباز 70 درصد استان کردستان، اظهار کرد: افراد گمنام زیادی داریم که در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس زحمات زیادی را متحمل شده بودند اما ناشناخته مانده‌اند لذا می‌طلبد همه تلاش کنند تا این افراد به جامعه معرفی شوند.

وی تصریح کرد: دو دلیل سبب گمنام ماندن چنین افرادی شده است که کم‌کاری مجموعه ادارات در ثبت و ضبط خاطرات آنان و خود آن افراد از دلایل مهجوریت آنهاست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان خاطرنشان کرد: ضدانقلاب در اوایل انقلاب و در دوران دفاع مقدس در کردستان شرارت‌هایی انجام دادند که جدای از به شهادت‌رساندن شمار زیادی از مردم استان، تعدادی نیز جانباز شدند.

وی افزود: آن جور و ستم‌ها و نیز رشادت‌های جانبازان، ایثارگران و شهدا در مقابل گروهک‌های ضدانقلاب باید با مستندات و بدون تحریف و براساس واقعیت‌ها به نسل جدید منتقل شود چرا که انتقال این اتفاقات به عنوان ارزش‌های انقلاب اسلامی به پایداری انقلاب اسلامی کمک می‌کند.

شرفبیانی گفت: همه ما نسبت به شهدا، ایثارگران و جانبازان مسئولیت شرعی داریم و باید نسبت به این موضوع احساس دین و تکلیف کنیم که رسانه‌ها می‌توانند واقعیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به نسل جدید انتقال دهند.

وی تاکید کرد: در صورتی که واقعیات دفاع مقدس از جامعه ما برود در آینده دچار بحران خواهیم شد چون نسل جدید که اتفاقات آن دوران را لمس نکرده‌اند و لذا در صورتی که مستنداتی وجود نداشته باشد، درک و پذیرش آن برای قشر جوان و نسل‌های بعدی انقلاب سخت خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان یادآوری کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص کردستان و دوران دفاع مقدس فرمودند «اگر از شیراز و یا اصفهان یک نفر در جبهه حضور می‌یافت، کل مردم کردستان درگیر جنگ بودند» و این اهمیت کار را بیشتر می‌کند که همه باید در جمع‌آوری اسناد و مدارک و نیز خاطرات شهدا و رزمندگان تلاش کنیم تا واقعیت‌های آن دوران تحریف نشود.

‌عباس داوودنیا رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان هم در این دیدار گفت: رهبر معظم انقلاب در سفر به کردستان فرمودند که «کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش است»، که خانم حسینی و امثال وی از مصادیق فرموده معظم‌له است.

خانم آمنه حسینی‌سراب جانباز 70 درصد، از مجریان تلویزیونی اوایل انقلاب اسلامی در استان کردستان است که در خردادماه سال 61 براثر پرتاب مواد منفجره به داخل منزل مسکونی، ضمن از دست دادن دست راست، از ناحیه دو چشم نیز آسیب دیده بود که با پیوند قرنیه، بینایی چشم راستش را به دست آورده است.

ارسال نظرات