خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بر لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر از نهاد خانواده و آموزش آن از دوران طفولیت تأکید کرد.
کد خبر: ۸۶۶۰۳۲۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
آیت‌الله اسدالله ایمانی در جمع مشاوران امور بانوان و خانواده ستادهای امر به ‌معروف و نهی از منکر استان‌های کشور اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر مهجورترین فریضه‌ای است که به فراموشی سپرده شده است.

وی با تأکید بر اینکه نهادینه کردن این دو فریضه باید از نهاد خانواده آغاز شود افزود: آموزش و تقویت امر به معروف و نهی از منکر باید از درون مجموعه‌هایی آغاز شود که از دوران طفولیت با کودکان سر و کار دارند و باید گفتمان این دو فریضه را در جامعه نهادینه کنند.

امام جمعه شیراز نقش خانواده و تاثیر آن در گفتمان‌سازی درباره امر به معروف و نهی از منکر را اصل و اساس کار برشمرد و خاطرنشان کرد: احیای امر به‌معروف و نهی از منکر امکان‌پذیر نیست مگر با توجه به خانواده، آموزش و پرورش و مهدهای کودک.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با ابراز تأسف از اینکه در جامعه اسلامی ما که تمامی ارزش‌ها در حال تبلور است مهجوریت امر به معروف و نهی از منکر هر روز بیشتر می‌شود تصریح کرد: حتی پس از سال‌ها که قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده برای اجرا ابلاغ نشده است.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: بازگو کردن ابعاد و آثار و برکات انجام این فرایض و طرح نتایج ترک و آثار رها کردن آن و همچنین بیان تاریخچه آن در قالب امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در رفع مهجوریت این دو فریضه بسیار مهم مؤثر باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها