خبرگزاری بسیج: مدیران فرهنگی شهرستان ری به دیدار امام جمعه این شهرستان رفتند.
کد خبر: ۸۶۶۰۲۵۶
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ "حجت الاسلام سید علی شاهچراغی" در این نشست بر نقش کلیدی فرهنگ در اعتلای جوامع تاکید کرد و گفت: استقلال و عظمت هر کشوری به فرهنگ آن کشور متکی بوده و این فرهنگ است که نقشه راه قدرت نظامی و اقتصادی جوامع را ترسیم می کند.

 وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" افزود: اگر ملتی زیربنای فرهنگی قوی نداشته باشد قدرت اقتصادی مطلوبی هم نخواهد داشت.

امام جمعه شهرستان ری در بخش دیگری از سخنان خود بر توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه به ویژه خانواده ها تاکید کرد و افزود: باید برنامه ریزی های موثر و مستمر در این حوزه صورت گیرد تا نتیجه آن در جامعه احساس شود.

"حجت الاسلام سید علی شاهچراغی"، با اشاره به تغییر ذائقه مردم نسبت به روش مطالعه سنتی و رویکرد آنان به شبکه های ارتباطی و اجتماعی یادآور شد: هیچ چیزی جایگزین لذت کتابخوانی و استفاده از کتاب نخواهد شد و متولیان فرهنگی با روش های نوین می توانند این ذائقه را در بین مردم تقویت کنند.

در ادامه "مهدی ابوالحسنی" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و "علی اکبر قربانی" رییس اداره  کتابخانه های  عمومی شهرستان ری نیز ضمن ارائه گزارش فعالیت های فرهنگی در سال گذشته، برنامه های سال جاری را بیان کردند.

ارسال نظرات