رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد :
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال مقدار خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان نسبت به سال گذشته با رشد ۴۰ درصدی به ۶۰ هزار تن برسد.
کد خبر: ۸۶۶۰۲۳۵
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
جعفر گوهرگانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بازدیدهای انجام شده از مزارع استان حدود 60 هزار تن گندم مازاد بر مصرف و 10 هزار تن گندم بذری برای خرید تضمینی امسال پیش‌بینی شده‌است.

وی افزود: سال گذشته حدود 43 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان خریداری شد.

گوهرگانی با اشاره به نزدیک شدن زمان برداشت گندم در مناطق گرمسیری کهگیلویه‌وبویراحمد، بر ضرورت تجهیز و فعال‌کردن همه مراکز خرید تضمینی گندم در استان تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود 500 تن کلزا از مزارع این استان برداشت شود، بیان کرد: باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای حداکثر میزان برداشت و خرید تضمینی محصولات استراتژیک گندم، جو و کلزا انجام شود.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: کلزا و گندم تولیدشده در استان توسط شرکت غله و تعاون روستایی و جو نیز توسط شرکت پشتیبانی امور دام از کشاورزان خریداری می‌شود.

گوهرگانی تأکید کرد: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان تا سال 96 باید به حدود 80 هزار تن رسیده و به خودکفایی پایدار برسیم.

وی اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی برای رونق کشاورزی استان انجام شده که امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های مسئول بتوانیم به خودکفایی کامل در همه زمینه‌ها برسیم.

ارسال نظرات