نماینده دور هفتم مجلس در گفتگو با «بسیج»:

دولت خنجر دو رویی در عدم حذف یارانه ثروتمندان را از رو بست

عشرت شائق گفت: دولت تاکنون شناسایی صحیح نسبت به افراد ثروتمند نداشته است؛ دولت پرداخت یارانه را همچون عذاب الیم و مصیبت عظما پنداشته و حال برای کسب آرای انتخاباتی خنجر نفاق را از رو بسته است.
کد خبر: ۸۶۶۰۱۲۴
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

عشرت شائق نماینده دور هفتم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: اگر به بازخوانی دیدگاه های سخنگوی دولت و وزرا پرداخته شود، مخالفت دولت در مجلس برای حذف دهک  بالای درآمد را بی پایه دانسته که ناشی از کسب محبوبیت انتخاباتی است.

وی با بیان اینکه دولت شب پرداخت یارانه را مصیبت عظما دانسته افزود: دولت تاکنون شناسایی صحیح نسبت به افراد ثروتمند نداشته است؛ دولت پرداخت یارانه  را همچون عذاب الیم و مصیبت عظما پنداشته و حال برای کسب آرای انتخاباتی خنجر نفاق را از رو بسته است.

شائق تصریح کرد: یارانه حق عموم مردم بوده با توجه به اینکه نرخ کالاهای اساسی اعم از لبنیات و نان  افزایش  یافته است مبلغ یارانه 45 هزار تومان نه تنها سیر صعودی نداشته بلکه دولت به کاهش افراد یارانه بگیر پرداخته است.

وی گفت: دولت ملزم به اجرای قانون هدفمندی یارانه است، دولتی که برای سفرهای تجملاتی، داشتن هواپیماهای اختصاصی که  شخصی استفاده می‎کند،  عزا نمی‎گیرد ولی در برابر مطالبه مردم ،ادبیات توهین آمیز بکار می‎بندد که موجبات فشار روانی بر مردم را فراهم ساخته است.

وی با انتقاد از رویه دولت در مسیر پرداخت یارانه خاطر نشان کرد: دولت در برابر حقوق قانونی مردم در جهت دریافت یارانه شانه خالی کرده و یارانه را به شکل منظم نپرداخته است، چه بسیار از اقشار آسیب دیده جامعه اعم از کارگری، بهزیستی و کمیته امداد به دلیل ثبت نامنسجم اطلاعات توسط  از لیست یارانه بگیران حذف شده‎اند.

نماینده دوره هفتم در پایان گفت: حذف یارانه به شکل نابرابر و غیر همسان تبعات اقتصادی و اجتماعی فراوانی داشته، دولت درآمد بسیاری از حذف یارانه کسب کرده  و در مسیر تولید ملی بکار نبرده است و از این طریق اهداف جزبی و شخصی را رونق داده است.

ارسال نظرات