رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن:

رجب نخستین ماه از فصل نیایش و عبادت است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن ماه رجب را فصل نیایش و عبادت دانست.
کد خبر: ۸۶۶۰۱۲۱
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام مجید الهیان طی نشستی با بسیجیان و کارکنان موسسه فاطر اظهار کرد: امتیاز دادن به پاره‌ای از ماه‌ها به لحاظ برخورداری این ایام از حرمتی بیشتر، از آن جهت است که خداوند متعال حرمت را در این اوقات سخت‌تر و ناخوشایندتر از هتک حرمت در سایر ماهها مقدر فرموده که عصیان در برابر حق و ارتکاب گناه در چنین ایامی مجازاتی شدیدتر در پی داشته و اعمال حسنه در آنها پاداشی دو چندان را برای صاحبش به ارمغان می‌آورد.

این مسئول افزود: هفتمین ماه از سال هجری قمری رجب نام دارد که نباید فضیلت آن را به بوته فراموشی سپرد زیرا در میان ماههای دوازده‌گانه تنها و بدون ائتلاف با ماههای دیگر از حرمت و قداست‌برخوردار می‌باشد.

وی گفت: در واقع چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر «حرم‌» یعنی برخوردار از حرمت‌یاد شده است که یکی از آنها فرد است که رجب نام دارد و در آن قتال و کشتار حرام می‌باشد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن، در جمع بسیجیان موسسه فاطر اذعان کرد: رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده‌اند: «رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت‌به پایه آن نمی‌رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می‌گردد .

الهیان تصریح کرد: ماه رجب حاوی ارزشهایی معنوی و فواید ملکوتی است که متاسفانه بنا به دلائلی ، به تدریج ‌سنت ‌حسنه توجه به قداست این ایام سال در نزد مردم کم می‌شود و رو به تحلیل می‌رود.

وی گفت: در گذشته در زندگی مردم و بخصوص اهل ایمان و تقوا این آداب روحانی جاری و ساری بود و کودکان و فرزندان با انس نسبت‌به چنین مواقعی تربیت می‌شدند و طراوت و عطر اذکار و عبادات و مراسم معنوی ماه رجب با رگ و پوست‌خانواده‌ها عجین می‌گشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره ) ، این عارف بالله در مورد ماه رجب می فرماید:« شرافت ماه رجب در زبان ها ، در بیان ها، درعقلها و در فكرها نگنجد. رجب ماه دعا و استغفار است و سفارش زیادی به استغفار در این ماه شده است.»

ارسال نظرات
آخرین اخبار