خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۶۶۰۰۹۴
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان، امیر سرتیپ علی ظریفی یگانه در نشست خبری که امروز، 25 فروردین در محل فرماندهی لشکر 92 زرهی اهواز برگزار شد، با تأکید بر نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی وآمریکا فکرنمی‌کردندکه حامی خود را به سادگی از دست بدهند‏، زیرا رژیمی تربیت کرده بودند که منافعآن‌هارا حمایت می‌کرد و به پایبندی ارتش نیز مطمئن بودند. اما شخصیت امام(ره) در ارتش نفوذ و اندیشه‏ ایشان ارتش را دگرگون کرد و ارتش به انقلاب اسلامی پیوست.

وی افزود: قطعا اگر حمایت ارتش و هدایت هوشمندانه امام راحل نبود انقلاب پیروزنمی‌شد. ارتش به طاغوت و استکبار جهانی پشت کرد و به انقلاب پیوست؛ در کشور مصر مشاهده کردیم که چگونه ارتش انقلاب را سرکوب کرد. ارتش ما آن زمان بسیار توانمند بود و به راحتیمی‌توانستانقلاب را سرکوب کند اما ارتش متوجه شد که راه امام (ره) راه حق و الهی است و بدنه ارتش نیز بدنه اسلامی بود.

فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب‌غرب کشور با اشاره به توطئه‌های دشمنان گفت: استکبار جهانی پس از انقلاب اسلامی که منافع خود را در معرض تهدید می‌دید و ارتش را از عوامل شکست خود می‌دانست، در تلاش بود که ارتش کنار برود تا انقلاب نیز از بین برود و در این راستا تلاش می‌کرد؛ در آن زمان گروه‌هایی نیز شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند اما با اندیشه بالای امام راحل و پیام بسیار مهم ایشان که فرمودند ”ارتش باید بماند و مردم نیز از آن حمایت کنند”، توطئه‌های دشمنان خنثی و این امر محقق شد و مردم تاکنون از ارتش حمایت می‌کنند.

سرتیپ ظریفی‌یگانه ادامه داد: ارتش به خوبی از منافع ملت دفاع کرد. در دوران دفاع مقدس ارتش اقدامات اساسی بسیاری انجام داد؛ در همان روزهای نخست دوران دفاع مقدس لشکر 92 زرهی اهواز در برابر یکی از بزرگترین ارتش‌ها که مجهز به تمام اسلحه بود و کشورهای بسیاری نیز همراه آن بوده‌اند، ایستادگی کرد و دشمن را شکست داد. ارتش در آغاز جنگ به دلیل انقلاب و مسائل پس از آن آمادگی نداشت اما توانست ارتش مجهز دشمن را متوقف کند و این نشان از ایثارگری ارتش دارد.

وی با بیاناین‌کهارتش جانفشانی‌های بسیاری کرده است، گفت: ارتش 50 هزار شهید تقدیم انقلاب کرد. تنها در لشکر 92 زرهی اهواز 120 فرمانده شهید وجود دارد و این بیانگر این است که فرماندهان ارتش در کنار سربازان خود جانفشانی می‌کنند. صحنه‌های بسیاری از جانفشانی‌های فرماندهان ارتش در دوران دفاع مقدس وجود دارد و همین فرماندهان موجب پیروزی در بسیاری از عملیات شدند.

فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب‌غرب کشور با اشاره به این‌که استکبار جهانی هنوز می‌خواهد انقلاب اسلامی از بین برود، عنوان کرد: ارتش در خصوص ارتقای آمادگی رزمی فعالیت‌های خوبی دارد. امنیت پایدار موجود در خوزستان تاکنون مدیون ارتش، سپاه و عزیزان دیگر در مرزها است. ارتقای رزمی که مورد مطالبه مقام معظم رهبری است در دستور کار ارتش قرار دارد و گام‌های خوبی برداشته شده است. اکنون آموزش‌های ارتش به‌روز و با توجه به شرایط موجود است و دیگر آموزش‌های متون غربی ترجمه شده، نیست.

سرتیپ ظریفی‌یگانه ادامه داد: در حوزه زرهی نیز موفقیت‌های بسیاری در تأمین، تجهیز و ارتقای تجهیزات وجود دارد و اقدامات موفقی انجام شده است. همچنین در ارتش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی بسیاری انجاممی‌شود. قرارگاه جنوب غرب ارتش در زمینه پیاده‌روی اربعین و کاروان‌های راهیان نور نیز فعال است و خدمات امنیتی و رفاهی بسیاری در این خصوص ارایه می‌کند.

داعش نیرویی نیست که بتواند در مقابل ارتش خودنمایی کند

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نزدیک شدن عوامل داعش به مرزهای غربی گفت: نباید همواره اسم این گروه را عنوان کنیم زیرا بیش از حد خود نمایان می‌شود. این گروه تکفیری، نیرویی نیست که بتواند در مقابل ارتش جمهوری اسلامی خودنمایی کند، بلکه نیروهای خودفروخته‌ای هستند که در طول تاریخ هم شاهد این‌گونه رفتارها بودیم. اما در مورد آنچه مطرح می‌شود این‌گونه نیست که نیروهای بسیاری از داعش به مرزهای کشور نزدیک شده باشند، ممکن است یک یا دو نفر نفوذ ‌کنند و به مرزها نزدیک ‌شوند اما در نهایت در مرزهای غربی شناسایی شده و به هلاکت رسیدند.

از منطقه جنوب غرب ارتش نیروی به خارج از مرزها اعزام نشده است

فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب‌غرب کشور ادامه داد: جنگ نسل چهارم حوزه‌های بسیاری را شامل می‌شود که جنگ سایبری و مدیریت از راه دور از جمله این جنگ‌ است. اکنون آموزش‌هایی در این حوزه‌ها داده می‌شود و آمادگی بسیاری وجود دارد اما باید گفت که ارتش حضوری در خارج از مرزها ندارد و اگر حضوری نیز وجود داشته باشد این نیروها به عنوان نیروهای استشاری اعزام شده‌اند؛ البته از منطقه ما هیچ نیروی اعزامی وجود ندارد.

ارتش آماده انتقال تمام پادگان‌های خود از اهواز است

سرتیپ ظریفی‌یگانه در خصوص جابه‌جایی پادگان‌ها از داخل شهر عنوان کرد: جابه‌جایی پادگان‌ها و خروج آن‌ها از شهر در دستور کار نیروی زمینی است و ابلاغ نیز شده و تاکنون اقدامات زیادی نیز انجام شده است. فاز نخست جابه‌جایی نیز انجام شده و تاکنون 870 هکتار از زمین‌های ارتش تغییر کاربردی داده شده‌اند. در اهواز 450 هکتار در اختیار شهرداری و شهر قرار دادیم. شمال پادگان 92 زرهی اهواز اکنون منطقه‌ای خالی است. اگر مشکلی وجود دارد مربوط به شهرداری و مسئولان شهر است. 450 هکتار زمین خالی وجود دارد اما فعالیتی مشاهده نمی‌کنیم.

وی اضافه کرد: این زمین‌ها در بهترین منطقه هستند اما هیچ اقدامی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد. ما 70 درصد کار جابه‌جایی پادگان‌ها را انجام دادیم. این مسئولیت شهرداری و مسئولان است که از این زمین‌ها استفاده و امکانات فرهنگی و رفاهی ایجاد کنند. 53 هکتار زمین جهت فضای درمانی را واگذار کردیم در حالی که وظیفه ارتش ساخت بیمارستان نیست.

سرتیپ ظریفی‌یگانه ادامه‌داد: در شهر اهواز امکانات رفاهی و تفریحی کم است و کمبود پارک وجود دارد، در حالی که باید از این زمین‌ها استفاده شود. ما اکنون آمادگی جابه‌جایی و انتقال پادگان لشکر 92 زرهی و تمام پادگان‌های ارتش از اهواز را داریم ولی اگر 870 هکتار زمین یکباره رها شوند، تبدیل به یک بیابان خواهد شد و جابه‌جایی پادگان‌ها را فاز به فاز انجام می‌دهیم.

امیر قرارگاه جنوب غرب کشور با اشاره به این‌که رشد بسیاری در منازل سازمانی کارکنان ارتش داشتیم، گفت: منازل کارکنان ارتش در اولویت کاری است. اکنون رشد منازل سازمانی نسبت به ابتدای انقلاب 150 درصد است و به دنبال آن هستیم تا منازل مسکونی، سازمانی و شخصی کارکنان ارتش را افزایش دهیم.

سرتیب ظریفی یگانه با اشاره به رژه ارتش در روز 29 فروردین‌ماه عنوان کرد: اقدامات بسیاری در ارتش انجام می‌شود و دستاوردهای بسیاری وجود دارد اما کار ما مانند تئاتر است. برخی فعالیت‌ها نیز پشت‌پرده انجام می‌شود. برخی کارها را در رژه نمی‌توان نشان داد اما برخی دستاوردها نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی بیان کرد: آموزش در ارتش وجود دارد و پس از هر آموزشی باید آزمایشی انجام شود که در قالب رزمایش است. رزمایش‌ها در رده‌های مختلف و در طول سال انجام می‌شود. اگر رزمایشی رسانه‌ای نشود، به معنای آن نیست که رزمایشی وجود ندارد. رزمایش‌های تخصصی همیشه در طول سال انجام می‌شود.

همچنین امیر سیدباقر صادقی، فرمانده لشکر 92 زرهی اهواز در این نشست با اشاره به روز ارتش اظهار کرد: 29 فروردین ماه نقطه عطف تاریخی در تاریخ نیروهای مسلح به ویژه ارتش است. روزی است که ارتش به دست استکبار در آستانه انحلال بود اما با پیام امام (ره) و با اعلام این روز به نام روز ارتش و نیروی زمینی، ارتش حیات دوباره خود را به‌دست آورد.

وی ادامه داد: ارتش پا به پای انقلاب و ملت حرکت کرده است و همواره در ابتدای انقلاب و در طول 8 سال دفاع مقدس جانفشانی‌های بسیاری را در جهت پاسداری از انقلاب و منافع کشور ارائه کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها