رئيس كميسيون عمران و محيط زيست شوراي اسلامي شهر زنجان:
براي سال 95، شوراي اسلامي شهر يك راهبرد براي رصد تمام پروژه هاي عمراني در پيش گرفته است.
کد خبر: ۸۶۶۰۰۳۶
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئيس كميسيون عمران و محيط زيست شوراي اسلامي شهر زنجان در جلسه علني اين هفته شورا به رکود ساخت و ساز موجود در استان اشاره و گفت: با وجود این مشکلات در سال گذشته اقدامات قابل توجهی در حوزه عمران شهری انجام شده است.

رزاق محمدي بودجه هزینه شده در بخش عمران شهری را در شهر زنجان طی سال گذشته 90 میلیارد تومان اعلام و افزود: بودجه سال جاری شهرداری زنجان در موعد مقرر تصویب و ارائه شده است.

وي اظهار داشت: براي سال 95، شوراي اسلامي شهر يك راهبرد براي رصد تمام پروژه هاي عمراني در پيش گرفته است و تعيين برش هاي سه ماهه براي هدفگذاري طرح هاي عمراني است.

محمدي افزود: در اين برش هاي سه ماهه علاوه بر پيگيري اهداف تعيين شده براي اجراي طرح ها، مي توان بودجه و ميزان پيشرفت فيزيكي پروژه ها را نيز رصد كرد.

وي به تاكيد شوراي شهر بر اجراي پروژه هاي تاثير گذار در سطح شهر زنجان اشاره كرد و از تلاش مديريت شهري براي رفع مشكل معابر ورودي گلشهر كاظميه، شهر آرا، شهرك نصر، بازگشايي پادگان، احداث پنج پاركينگ در پنج نقطه و هشت دستگاه سرويس بهداشتي در سطح مناطق سه گانه زنجان خبر داد.

محمدي در خصوص پیگیری وضعیت پروژه‌های عمرانی شهر زنجان در سال جاری گفت: هیچ قصوری برای عدم پیشرفت و تکمیل این پروژه‌ها در سال جاری پذیرفته نیست.

همچنین رئيس كميسيون مناسب سازي محيط شهري شوراي اسلامي نيز در جلسه علني اين هفته شورا با اشاره به لزوم معرفی مقصران در پخش آسفالت خیابان‌ها و معابر شهر زنجان گفت: مدیریت شهری باید ضمن معرفی مقصران، نسبت به جبران آن اقدام کند.

پريسا شعباني افزود: رعایت نشدن قانون در برخی مناقصه‌ها، وجود ایرادات و تناقضات جدی در برخی قراردادها نیز از دیگر مشکلاتی است که در حوزه شهرداری شاهد آن بوده‌ایم. همچنین مشاهده شده است که اوایل سال گذشته مبالغی از متقاضیان برای دریافت 70 دستگاه ون و پژو جمع‌آوری شده است، ولی تاکنون دستگاه‌های مورد نظر به متقاضیان داده نشده که تعیین تکلیف آن مورد توجه بوده است.

همچنین در اين جلسه رئيس كميسيون بودجه و امور حقوقي شوراي اسلامي شهر زنجان با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران کشور روسیه با حضور در زنجان علاقه زیادی برای سرمایه‌گذاری در استان زنجان دارند، گفت: کشور روسیه با توجه به مشکلی که با کشورهای بلوک غرب دارد در تلاش است بخش عمده سرمایه خود را به کشورهای امن منتقل کنند.

عباس راشاد خواستار استفاده از آخرين فناوري هاي توليد آسفالت شد و افزود: با شيوه ها و كيفيت كنوني نمي توان به روال معمول آسفالت كردن خيابان ها و معابر را ادامه داد.

وی در خصوص بهبود آسفالت معابر اظهار کرد: روش‌های موجود در آسفالت کردن معابر با توجه به وضعیت آب و هوای زنجان مناسب نیست و لذا باید به دنبال راه حل‌های جدید و استفاده از تکنولوژی مناسب در این زمینه باشیم که دستاوردهای محققان در پارک علم و فناوری می‌تواند در این زمینه مناسب باشد.

ارسال نظرات