سعید بیابانکی در گفتگو با «بسیج»:
این شاعر کشور گفت: هنر شعر از همه مظلوم تر است سهم شعر از بودجه دولت و مدیریت فرهنگی همواره غیر عادلانه بوده است.
کد خبر: ۸۶۶۰۰۲۱
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
سعید بیابانکی شاعر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: شعر یکی از زیر ساخت های مهم فرهنگی است که تقریبا نزدیک به هزار سال قدمت دارد ولی مسئولان به آن توجهی ندارند.

وی افزود: وقتی به هنر سینما می پردازیم شاید قدمت آن به صد سال هم نرسد اثر گذاری شعر و سینما را هم نمی توان با هم قیاس کرد و شعر بسیار مقدم تر ست ولی سهم ابن دو از بودجه دولت و مدیریت فرهنگی همواره غیر عادلانه بوده است.

بیابانکی تصریح کرد: همین بس که بعد از سالهای سال در فیلم ها و تلویزیون برنامه ای که مستقیم به شعر بپردازد نبوده و برنامه نقد شعر از شبکه چهار تنها برنامه ای بوده که به شعر پرداخته حالا این را مقایسه کنید با سینما همه شبکه ها به سینما می پردازند.

وی اظهار داشت: بخشی از این قضیه مربوط به این می شود که سینما یک هنر پول ساز و ستاره ساز است که سعی می کنند با حاشیه ها آن را زنده نگه دارند ولی در مورد شعر اصلا اینگونه نیست شعر نه حاشیه ساز است و نه پول ساز.

بیابانکی ادامه داد: بی توجهی به شعر معضلی است که همواره بوده و تا وقتی که این نگاه باشد همین روند در مورد شعر ادامه دارد هنر شعر از همه غریب تر و مظلوم تر است و از همه هم موثر تر است اگر شعر نباشد هیچ سند تاریخی از ما وجود نخواهد داشت خیلی از اسناد گذشته از طریق شعر به ما رسیده است.

وی در خاتمه گفت: عرفان و مذهب و دین و تاریخ و اخلاق و حکمت و فلسفه از طریق شعر به ما رسیده است و مسئولان هم در این رابطه برای رفع تکلیف فقط به برگزار ی مراسم و جشنواره ای بسنده می کنند و می گویند ما کار خود را انجام دادیم.

ارسال نظرات